Am efectuat un transfer bancar on-line de la BT la ING, dar banii nu au ajuns in cont nici dupa 5 zile!

Am efectuat vineri un transfer bancar on-line pe la ora 19 între BT și ING și mi s-a afișat că plata va fi procesată ziua următoare. Ok, a apărut vineri pe extras ca fiind blocată și sâmbătă ca fiind efectuată.

Persoana căreia i-am trimis banii spune și azi (după 5 zile) că nu a primit banii, ceea ce mie mi se pare o aberație. Cum pot verifica dacă banii sunt în contul persoanei respective? Am încercat la ING, dar nu vor să dea nici-un detaliu.


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Transferul efectuat de dumneavoastra, de la Banca Transilvania la ING, ar fi trebuit procesat in cel mult doua zile lucratoare, asadar intarzierea de 5 zile nu este justificata decat de o eroare. Daca dumneavoastra ati primi mesajul ca plata a fost efectuata, inseamna ca banii au ajuns in contul destinatarului.

Trebuie sa intrebati la banca dumneavoastra, adica la Banca Transilvania, ce s-a intamplat daca nu au ajuns banii. Este posibil sa fi fost o eroare de procesare sau pur si simplu contul sa fi fost gresit.

Noi am intrebat oficialii Bancii Transilvania in ce cazuri se pot produce astfel de erori si cum se poate verifica daca o plata a fost efectuata, dar nu am primit niciun raspuns pana acum.

Va rog sa reveniti sa ne spuneti cum ati rezolvat problema si daca doriti sa va ajutam cu alte informatii.

Cu stima,

Vasile Coman

Despre transferuri interbancare (de la o banca la alta)

Atunci cand facem o plata sau un transfer de bani din contul unei banci intr-un cont al  unei banci diferite din Romania (transfer interbancar), trebuie sa stim ca existe ore limita de procesare a acestor operatiuni. Cu alte cuvinte, timpul necesar pentru intrarea banilor in contul celeilalte banci difera de momentul in care se efectueaza plata.

Asta pentru ca orice plata trebuie sa treaca printr-un sistem de procesare, in vederea decontarii sumelor din conturile bancilor, sistem operat de Transfond. Acesta deruleaza doar 3 sedinte zilnice de procesare (compensare) a platilor primite de la banci: la 10,30, 13,30 si 16,30.

In aceste conditii, termenul de procesare a unei plati interbancare nu este cunoscut cu precizie. Cu alte cuvinte, daca astazi, la ora 9, faci o plata interbancara, nu vei avea certitudinea ca banii vor intra, tot astazi, pana la finalul zilei, in contul destinatarului de la alta banca.

O singura certitudine exista, si anume termenul maxim pentru astfel de operatiuni, care este de doua zile, in jargonul bancar T+1, unde T este ziua efectuarii platii, adica astazi, iar 1 este urmatoarea zi, in care cu siguranta se va realiza respectiva plata. (Vezi detalii aici)

6 raspunsuri la “Am efectuat un transfer bancar on-line de la BT la ING, dar banii nu au ajuns in cont nici dupa 5 zile!

  1. pruteanu ionela

    Stie cineva cat dureaza un bonific din italia catre romania bcr? Au trecut 7 zile si bani inca nu au intrat. Am fost la banca si imi zice ca nu au intrat. Imi poate da cineva un sfat ce trebuie sa fac? Multumesc

    Reply
    1. admin Post author

      Conform Directivei europene privind platile, termenul maxim de procesare a unei plati intre tarile Uniunii Europene este de maxim 1 zi pentru transferurile initiate electronic si maxim 2 zile pentru cele pe hartie.

      Reply
  2. Cosmin

    Intodeauna este o problema intre banca transilvania si ing , sau intodeauna este o problema la banca transilvania , ei nu prea tin cont de sedintele de compensare transfond , intodeauna cand se vin banii din alta banca chiar daca sunt pusi la ora 09:00 am , pana a doua zi nici o sansa sa ii primesti.
    Spre exemplu luni la ora 13:00 a fost efectuat un transfer din ing in banca transilvania , nici pana luni la ora 11:20 nu a intrat , cu toate ca a trecut peste 2 sedinte de compensare, si cu siguranta vor intra dupa ora 16:00

    Reply
  3. Radoi

    Cam greu cu transferurile astea din italia in romania :( dureaza si 4 zile :(
    Tinand cont ca banca de unde a plecat bani da ok .
    La 10 minute dupa operatie primesc notificare de la banca 1 precum bani au fost livrati catre distinatar . si-imi pune la dispozitie ID TRANZACTIA +CRO
    Iar daca sui la banca 2 dupa 4 zile si ii intrebi ce se intampla iti spun ca nau intrat :(
    Daca le pomenesc sa verifice situatia cu id tranzactie si CRO imi raspun ca nui posibil .
    Oare cat profit mai scot astea din romania pe spatele nostru ?

    Reply
  4. Iulia ioana

    Buna ziua sa facut un transfer bancar din Egipt in contul meu pe data de 06.06.2016 avand in vedere ca astazi este 14.06.16 inca nu am primit nici un ban in cont desi ca banca din Cairo a confirmat ca bani sunt in banca cu un reference nr banca mea nu-i vede nicaieri. Si nici eu in cont. Nu imi dau seama ce se intampla. Datele sunt corecte dar bani nu apar nicaieri si era vorba de 5 zile lucratoare bani ar trebui sa fie in cont. La banka BRD m-am dus sa intreb dar habar nu au sa-ti dea o explicatie concreta!

    Reply
  5. Daniel

    Si eu am o astfel de problema. Bani transferati de mai bine de 10 zile din afara Europei si care nu stie nimeni de ce nu au ajuns, desi exista dovada transferului, iar datele sunt corecte. Cei de la banca la care trebuiau sa intre, spun in continuare ca nu au intrat si nu stiu cum pot verifica acest lucru.

    Reply

Lasa un comentariu


3 + 1 =