ATM-ul mi-a eliberat mai putini bani decat am solicitat. Ce as putea face sa-mi recuperez banii?

In data de 21.11.2018 ora 15.52 am solicitat retragerea salariului din ATM-ul Raiffesen din Bank Poeni Teleorman, card emitent Raiffesen Bank. Am solicitat 2000 de lei cu chitanta, tranzactia a decurs normal primind chitanta cu suma solicitata, dar din suma de bani primita cand am numarat, constat ca imi lipseste 100 de lei.

Am sunat imediat la numarul de pe card la Raiffesen Bank dar fara rezultate. Am sunat la un alt numar de telefon, mi-a raspuns un operator careia i-am reclamat incidentul, apel inregistrat, amabil mia cerut integral o serie de dat inclusiv precizand si cate bancnote am primit si din care si datele de pe chitanta eliberata de ATM care cu greu le-am descifrat cu ajutorul unei lupe de marit deoarece imprimarea era indescifrabila din cauza lipsei de cerneala.

Optimist ca poate imi voi recupera banii, am trecut in asteptare. In date de 23.11.2018 primesc mesaj pe telefon ca „Solicitarea dumneavoastra cu nr. de inregistrare a fost inregistrata,vom reveni dupa finadizarea investigtiei in scurt timp).”

Intre timp in data de 29.11.2018, execut o noua retragere de la acelasi ATM de data aceasta am solicitat 1500 de lei. Dar iar ghinion, la numararea banilor in fizic lipsa 100 lei.

Reclam din nou incidentul unui alt operator unde semnalez ca sunt la un al doilea incident de acest gen si ca sunt in asteptarea unui raspuns inca neprimit. In data de 3.12.2018 primesc de asemeni mesaj cu numar de inregistrare idem ca primul.

In data de 6.12.2018, primesc mesaj la prima cerere ca „Solicitarea dumneavoastra necesita timp suplimentar de analiza. Depunem toate eforturile pentru a reveni cu un raspuns in maxim 30 de zile”.

In data de 13.12.2018, primesc din nou mesaj la cea de a doua cerere, idem cu prima, asteptare 30 de zile.

Dupa mai bine de o luna si jumatate de la primul incident, neprimind niciun raspuns, am apelat din nou callceter *2000 pentru a ma informa de cele doua reclamatii. Operatorul care mia raspuns a analizat baza de date si mia comunicat ca exista un raspuns la cerera mea ca in urma investigatiei tranzactiei, a rezultat faptul ca aceasta a fost finalizata corect, A.T.M.-ul eliberand integral suma solicitata. Adica am solicitat 2000 lei s-a eliberat 2000 lei, cand se uita si la cea de adoua cerere imi spune acelasi raspuns sec.

Am intrebat de ce nu mi sa comunicat asa cum mi sa promis prin mesajele primite, dar aceasta nu mia dat un raspuns. Am solicitat un raspuns scris asa cum mi sa precizat, ca in baza raspunsului primit sa fac demersurile necesare imi a recupera bani deoarece eu am intentia a merge mai departe cu reclamatia mea, eventual o plangere la politie si protectia consumatorului, sustinindu-mi sinceritatea mea ca nu am niciun motiv sa mint asupra celor doua incidente si de asemeni le-am precizat de erorile acestui ATM si cum isi explica ca am coleg care a folosit acelasi ATM si in urma tranzactiei i-a dat chitanta cu suma ceruta, dar bani nu a primit.

Precizand acestea in speranta ca fiind un apel inregistrat sa fiu auzit ca am argumente ca acest ATM are erori sau in cel mai rau caz fiind masluit.

In finalul convorbirii mi sa precziat ca voi primi raspunsul in scurt timp pe adresa de mail.

Din nou asteptare, trec trei luni sun din nou, ca astept un raspuns, din nou balbiala din partea operatorului care mai si iese din convorbire a se sfatui cu colegi ce raspuns sa-mi spuna, acesta mi-a spus ca nu de el depinde raspunsul ci de colegi de mai sus care numai ei imi poate da raspunsul scris, el putand doar sa solicite ca eu doresc un raspuns scris prin orice mod asa cum mi sa promis.

Desi am primit raspunsul verbal la insistentele mele de mai sus dar pana in aceasta data la aproape 4 luni, nu am primit raspuns asa cum au promis.

Dupa cel de al doilea incident nu mai folosesc acest ATM.

In 2017, acest ATM, in urma unei tranzactii, nu mia dat bani si cardul, cheltuiala pe banii mei ca sa intru in posesia cardului si a banilor.

Nu sunt singura persoana din cercul meu care sa nu avem probleme cu acest ATM.
Nu elibereaza o chitanta descifrabila usor de citit,
Va multumesc.


Raspuns

Stimate domn,

Am trimis la Raiffeisen Bank reclamatia dumneavoastra, iar raspunsul primit este urmatorul:

„Avem dovada ca la realimentarea atm-ului nu s-a inregistrat plus de numerar. Rezolutiile sunt corecte.”

Cu alte cuvinte, banca spune ca a verificat daca ATM-ul a ramas cu sumele de bani in plus pe care spuneti ca nu le-ati primit, dar s-a constatat ca au fost eliberate toate sumele solicitate.

Cu toate acestea, exista posibilitatea ca ATM-ul Raiffeisen sa fi fost defect, adica el sa fi eliberat cei 1.000 de lei, dar in fanta de unde ati retras banii sa fi ramas acea bancnota de 100 de lei pe care spuneti ca nu ati primit-o.

De aceea, tinand cont si ca Raiffeisen nu v-a raspuns in scris la reclamatie, asa cum era obligata sa o faca, desi au trecut patru luni de cand ati trimis-o, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la adresa bancii, la Oficiul pentru Protectia Consumatorului din judetul in care locuiti sau direct pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), la acest link.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul ANPC.

Cu stima,

Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

5 raspunsuri la “ATM-ul mi-a eliberat mai putini bani decat am solicitat. Ce as putea face sa-mi recuperez banii?

  1. Vladu Vasile

    Azi la solicitarea mea ,am primit raspuns de la ANPC. Teleorman. Raspuns in urma careia ma consider neputincios in ami dovedi dreptatea . In concluzie omul de rand degeaba isi numara bani primiti de la ATM ca in cazul meu, e pe dinafara in asfel de situatii.
    ‘’ In conformitate cu prevederile art. 3 si 8 ali. 1 din OG27 / 2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, referitor la reclamatia dvs, inregistrata la CJPC Teleorman cu nr . 518/22.04.2019 va comunicam ca au fost efectuate cercetarile la unitatea reclamata Raiffeisen BANK.
    In urma verificarilor efectuate a rezultat ca in cazul ambelor retrageri de numerar la ATM ,efectuate cu prezenta fizica cardului original, verificat prin citirea modului Chip si autorizata prin tastarea codului PIN ,elemente de securitate aflate numai in posesia dvs.
    Conform inregistrarilor din jurnalul electronic al ATM –lui tranzactiile s-su finalizat corect, cu eliberarea numerarului solicitat.
    Va multumim pentru increderea acordata institutiei noastre. Operatorul economic reclamat de dvs. Sa ramane sub atenta noastra supravegere si nu vom tolera nici oabatere de la prevederile legi . Va garantam ca ANPC supravegheza permanent piata si se asigura ca de respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor.’’

    Reply
  2. Vladu Vasile

    Daca nu s-a intamplat nimic dupa o asteptare de mai bine de 15 zile fara un raspuns ,azi am depus o reclamatie la ANPC.

    Reply
  3. admin Post author

    Asteptati atunci raspunsul, ca sa vedem ce se mai intampla. Normal ar fi ca banca sa va despagubeasca. Sa-mi spuneti va rog ce decizie a luat.

    Reply
  4. Vladu Vasile

    Domnule Coman cred ca in urma interventiei dumneavoastra, sa redeschis un nou tichet la incidentul cu ATM -ul, azi am primit un mesaj pe telefon de la Raiffesen, citez; „Stimate client, solicitarea dvs, a fost inregistrata cu nr. 28574765832. Va vom oferi un raspuns dupa finalizarea investigatiei”. Daca am fost rabdator patru luni de zile, voi astepta si urmatorul raspuns care sper sa fie cat mai curand.

    Reply
  5. Vladu Vasile

    Va multumesc pentru raspuns, pentru faptul ca am fost pagubit de doua ori a cate 100 lei, voi proceda asa cum ma sfatuiti , in scurt timp voi face si o reclamatie la ANPC si am sa revin cu raspuns.

    Reply

Dă-i un răspuns lui Vladu Vasile Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


× 4 = 12