Cum pot scapa de un card de credit Axi, pentru care am platit aproape dublu?

Am fc in luna octombrie 2018 cu firma Axi un contract prin telefon, initial mi-au spus ca imi vor accepta imprumutul, era vorba de o suma de 800 euro , au trimis prin posta contractul cu un card Axi, eu am semnat, sa fiu sincera nu am citit atent, erau multe foi, ajungand acasa am vz ca era vorba de un card de credit care imi acorda mie lunar 500 ron ????? eu eram stupefiata, am folosit in prima luna 500 ron de pe card fiind f convinsa sa intrerup bineanteles, am incercat sa contactez firma dar nu am reusit, eu nu am fost informata de nimeni cum stau treburile si nu am restituit suma imediat, , ,

eu intre timp am vb cu un reprezentant zicand sa imi intrerupa asa zisul contract , , , restituind suma de bani , , de la 500 ron ajungand la 870 ron , , , , , , , dar vorbind cu o amica de a mea de la ing mi-au facut o relama negativa, , , , , deci nu pot sa cred!!!

eu nu stiam ca se va ajunge aici, , , daca stiam plateam de la inceput, , , dar eu credeam ca nu e asa important si tot amanam, , , faza e ca pt 500 ron care i-am restituit dublu aproape
, , , am ramas cu o reclama proasta!!!cum pot proceda???sa sterg toata treaba asta???


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

axi-card-credit-reclamatie

axi-card-credit-reclamatie


Stimata doamna,

Puteti scapa de cardul Axi, daca apreciati ca dobanda de 87% pe an este prea mare si platiti prea mult, printr-o cerere in acest sens pe care sa o trimiteti prin e-mail la Axi Card (help@axi-card.ro).

Axi Card este obligata de lege sa va ofere solutii de plata a cardului, in vederea inchiderii acestuia, precum reducerea dobanzii, reesalonarea ratelor sau o perioada de gratie la plata.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca bancile sau IFN-urile sunt obligate sa va ofere solutii precum prelungirea duratei de rambursare a creditului, amanarea pentru o perioda a platei ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), micsorarea dobanzii, scaderea ratei, rescadentarea sau reesalonarea ratelor.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege mai interzice IFN-urilor sau bancilor sa impuna comisioane pentru restructurarea, rescadentarea sau reesalonarea creditului:

Astfel, articolul 16 prevede urmatoarele: “Pe parcursul derulării contractului de credit se interzice: perceperea unui comision, tarif sau a oricărei speze în cazul în care consumatorul solicită şi creditorul acceptă rescadenţarea ratelor, reeşalonarea ratelor sau acordarea unei perioade de graţie”.

Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutor pentru rezolvarea problemei.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasa un comentariu


× 1 = 4