In cat timp ajunge un transfer de euro intre doua conturi din Romania?

In cat timp ajunge un transfer de euro (22.000 euro, nu stiu daca e mare sau mic), intre doua conturi din Romania?
Am mers la banca in data de 26 .06.2019 specificand ca banii imi trebuiesc neaparat pe 28 si mi s-a spus ca nu e problema, probabil vor intra pe 27, siiigur pe 28 vor fi in cont.
Urmatoatea zi ma suna la 13.20 de la casierie, angajata, sa imi spuna ca nu au plecat banii pentru ca am completat un formular gresit, pe care mi-l daduse chiar dansa. Imi zice ca trebuie sa platesc taxa de urgenta, 30 E. Refuz, evident, nu era vina mea, eu am fost la timp la banca. Imi spune ca daca ajung pana in ora 14 la banca sa il refac, se rezolva si asa. Zbor de la job la banca , refac ordinul de plata si il introduce in sistem inainte de 14. Ii repet ca banii trebuie sa ajunga a doua zi cand semnez un contract si trebuie sa platesc o transa, nu e joaca. Imi spune ca urmareste situatia si ma suna a doua zi. Evident, nu ma suna, banii nu intra in jur de 12 cum a spus dansa. Sun eu. Imi spune ca verifica si ma suna ulterior. Nu ma suna. Sun eu dar nu imi mai raspunde. Sun de pe alt numar, imi raspunde, imi zice ca banii au plecat din cont si ca probabil urmeaza sa intre, ca ce ma impacientez atata la ora 14.30, colegii ei de la operare lucreaza pana la 18. La 16.30, banii nu erau. Merg la banca, cer sa vorbesc cu managerul de sucursala, ca nu e, ca e in concediu, ca nu au... In fine, ma preia o duduie, asculta povestea. Ii cer sa dea un telefon, sa faca ceva cumva sa urgenteze. Butoneza ceva la calculator, da un telefon si imi spune ca nu se poate. Ca banii in Euro au alt circuit, ca dureaza mai mult, ca sunt proceduri, ca luni (adica pe 1.07.2019). La care, duduia casiera care a gresit formularul si care ma chemase cu o zi inainte de la serviciu, pana in ora 14, si care imi croncanise in telefon mai devreme ca programul colegilor de la procesare e pana la 18, zice senina "pai si eu v-am spus ca dureaza 2-3 zile!" . Pe bune? Cand? Pai, daca imi spunea din 26 treaba asta, mai veneam eu pe 28 sa fac scandal? Mai veneam pe 27 pana in ora 14 asa cum am fost chemata? Mai insistam cu telefoane si vizite la banca daca nu-mi spunea dansa cu gura ei sa vin pe 27 pana in ora 14 ca se rezolva pana pe 28!?! Si in conditiile in care tu gresesti, in loc sa incerci sa rezolvi situatia, sau macar sa iti ceri scuze, minti managerul de fata cu mine, imi spui tu mie ca mi-ai zis ca dureaza 2-3 zile cand cu 2 ore inainte , la telefon mi-ai zis ca pana la 18 se proceseaza transferuri, ce sunt asa nerabdatoare, sa astept. Nu mai zic ca am picat de neserioasa in fata omului cu care am semnat contract la notar pentru cumpararea unei case, pe care l-am asigurat ca primeste prima transa in ziua aceea, si de la care ulterior a trebuit sa-mi cer scuze. De la banca, niciun fel de scuze, doar sictir! Atata am primit! S-a intamplat astazi, la BRD Pallady.
Intre timp, banii sunt in eter pe undeva, nici in contul de BRD, nici in contul de Reiffeisen, pana, teoretic luni 01.07.2019.


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

BRD - reclamatie-transfer-euro

BRD – reclamatie-transfer-euro


Stimata doamna,

Durata unui transfer in euro intre doua conturi din Romania este de maxim doua zile, conform normelor europene (SEPA), pe care si tara noastra trebuie sa le respecte. De altfel, acest termen este prevazut si in Conditiile generale bancare ale BRD. Asadar, daca dumneavoastra ati efectuat transferul din contul BRD in data de 26, in 28 ar fi trebuit sa primiti banii in contul Raiffeisen.

In privinta greselii angajatei BRD, care v-a dat sa completati un formular gresit, dupa care v-a cerut sa platiti o taxa de urgenta, evident ca vina este a angajatei bancii, care nu ar fi trebuit sa va ceara sa platiti taxa de urgenta, ci sa proceseze transferul in regim de urgenta fara nicio taxa, dat fiind ca a fost greseala ei.

In aceste conditii, sfatul meu este sa faceti la BRD o reclamatie in scris (pe hartie sau e-mail), cu numar de inregistrare, in care puteti solicita despagubiri pentru prejudiciile create, iar daca raspunsul bancii nu va satisface, va puteti adresa la Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul careia (anpc.ro) puteti depune o reclamatie impotriva BRD.

Din pacate, astfel de probleme apar si pentru ca BRD nu-si informeaza adecvat clientii cu privire la modul de efectuare a unei plati in euro si durata transferului.

Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutorul meu in rezolvarea problemei.

Cu stima,
Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasa un comentariu


− 4 = 4