In cazul contestarii popririi, banca trebuie sa suspende efectuarea platii?

Buna ziua, am si eu o intrebare. Speta: Sunt client Unicredit, persoana fizica.

Banca a primit o adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor
banesti de la administratie locala si m-a informat ca in 2 zile de la
primirea adresei, va face plata catre buget din banii aflati in contul meu
blocat.

Conform *prevederilor art. 172-173 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003,
republicata in 2007, cu modificarile si completarile ulterioare*, in termen
de 15 zile de la data comunicarii sau luarii la cunostinta a prezentei
adrese, "pagubitul", in cazul acesta eu, are drept de contestatie a
popririi.

Informez banca despre contestatie iar agenta sucursalei imi spune ca banca
va vira banii la data ceruta de autoritatea locala in lipsa unui Certificat
de grefa sau adrese de ridicare poprire eliberata de institutorul popririi,
eu necerand banii ci doar sa astepte solutionarea contestatiei, sa tina
banii/contul blocat pana se discuta contestatia, neavand timp de astazi
pana maine sa aduc documentele solicitate, eu avand si domiciliul peste
ocean si avand la dispozitie doar email/fax pentru corespondenta nu doar un
timp extrem de scurt.

Si acum urmeaza intrebarea, banca procedeaza corect?
Ce sfat imi dati?


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Bancile, UniCredit in cazul dumneavoastra, au calitatea de terti popriti in cazul unei executari silite prin proprie, ceea ce inseamna ca actioneaza doar in functie de deciziile executorului/administratia locala/ANAF.

Cred ca functionarul UniCredit a procedat corect in acest caz, el nu poate amana o plata in lipsa unei decizii de suspendare a popririi.

Va rog sa reveniti daca doriti informatii suplimentare sau aveti nevoie de ajutor in rezolvarea problemei.

Cu stima,
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasa un comentariu


6 × = 42