Nu mai fac fata la plata ratei la banca. Ce sa fac?

Sunt in impas, numai fac fata la plata ratei la banca, din aceasta cauza m-am imprumutat si la ifn uri, dar numai pot sa achit. Ce sa fac?

Am un salariu minim, cat se poate opri? Cum se procedeaza?

In curand intru in Biroul de credite si o sa ma cheme la personal la fabrica.

Cat au dreptul sa imi opreasca din salariu?

Va multumesc, astept un raspuns.


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimata doamna,

Daca nu va mai puteti achita rata la credit, trebuie sa luati urgent legatura cu banca, pentru a gasi impreuna o solutie de rezolvare a problemei, prin reducerea ratei lunare sau amanarea la plata pentru o anumita perioada, astfel incat sa nu fiti raportata la Biroul de Credit sau sa ajungeti in situatia de a fi executata silit.

E bine sa gasiti solutii de achitare a datoriei pentru ca daca ajungeti in Biroul de Credit nu veti mai putea obtine usor un nou imprumut, iar executarea silita prin poprirea salariului inseamna costuri suplimentare pe care va trebui sa le suportati.

Bancile si IFN-urile sunt obligate de lege sa ofere clientilor care au probleme cu plata ratelor solutii de reesalonare sau restructurare a creditului, de reducere sau amanare a ratelor la credit, pentru a nu se ajunge la executarea silita.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Va rog sa reveniti la mine daca aveti nevoie de ajutor pentru rezolvarea problemei sau daca banca va refuza cererea.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasa un comentariu


6 + = 9