TBI nu intelege ca vreau sa-mi platesc restanta, vrea sa ma execute silit. Ce pot sa fac?

Buna ziua. Am ramas in urma cu vreo 3 rate la TBI dar am platit o parte din restanta si am de gand sa mai platesc dar ei nu inteleg lucrul acesta si mi.au trimis mesaj ca vor incepe demararea procedurii de executare silita. Ce pot face? Va rog sa ma ajutati


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro
TBI Bank reclamatie stergere Biroul de Credit

TBI Bank reclamatie executare silita

Stimata doamna,

Bancile si IFN-urile sunt obligate de lege (OUG 52 din 2016 privind contractele de credit) sa ofere clientilor, inainte de a se ajunge la executarea silita, solutii de micsorare a ratei sau de suspendare a platii acesteia, pe o anumita perioada, tocmai pentru a nu se ajunge la executarea silita.

De aceea, sfatul meu e sa cereti TBI sa va ofere una dintre aceste solutii, astfel incat sa nu ajungeti sa fiti executata silit.

Daca TBI refuza sa va ofere o astfel de solutie de evitare a executarii, reveniti la mine sa va sfatuiesc ce trebuie sa faceti in continuare.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Va rog sa reveniti la mine sa-mi spuneti ce raspuns ati primit de la TBI, pentru a va ajuta sa va rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasa un comentariu


7 − = 2