Cum aflu daca sunt la Biroul de Credit?

As dori sa aflu daca sunt la Biroul de credit. Ce trebuie sa fac?


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Pentru a afla care banca v-a raportat la Biroul de Credit, trebuie sa obtineti o situatie a datelor dumneavoastra inregistrate la Birouldecredit.ro, institutia la care bancile raporteaza restantele de peste 30 de zile, cu valori de peste 30 de lei, pe care persoanele fizice le au la banci si institutiile financiare nebancare (IFN).

Pentru aceasta, accesati site-ul Birouldecredit.ro, sectiunea inrolare, unde trebuie sa va introduceti datele personale pentru crearea unui cont.

Pe parcursul crearii contului, veti primi doua coduri de siguranta: unul prin e-mail, iar altul, denumit cod de inrolare, prin SMS, pe telefon.

O problema ar putea sa apara la al doilea cod, daca v-ati schimbat numarul de telefon intre timp sau daca banca la care aveti restantele nu l-a inregistrat si trimit la Biroul de Credit. In acest caz, va trebui sa trimiteti o scrisoare prin posta (nu radeti, inca se mai procedeaza astfel) la Biroul de Credit, in care sa solicitati acel cod de inrolare.

Iata informatiile pentru crearea unui cont de utilizator, publicate pe site-ul Biroul de credit.ro.

Informatii creare cont utilizator

Crearea unui cont de utilizator este necesara pentru exercitarea drepturilor dumneavoastra prin portalul Biroului de Credit.

Inregistrarea in portalul Biroului de Credit presupune introducerea mai multor informatii care vor fi verificate in procesul de creare cont pentru a asigura confidentialitatea datelor referitoare la creditele dumneavoastra, raportate la Biroul de Credit de catre institutiile finanicare cu care sunteti sau ati fost in relatii contractuale.

Inainte de a starta procesul va rugam sa va asigurati ca aveti disponibile toate informatiile necesare in fiecare pas:

  1. Utilizator – Numele de utilizator trebuie sa fie o adresa de e-mail valida. Aceasta va fi verificata prin expedierea unui e-mail care va contine un cod ce va fi validat in pasul Verificare e-mail. Aceasta adresa de e-mail va fi folosita pentru a transmite raspunsurile si notificarile la solicitarile dumneavoastra inregistrate prin portal;
  2. Verificare e-mail – Se va introduce codul de verificare validitate adresa e-mail. Codul va fi expediat pe adresa de e-mail introdusa ca nume de utilizator in pasul Utilizator;
  3. Cod inrolare – Este asociat Codului Numeric Personal si exista urmatoarele modalitati de a fi obtinut:
    1. Se genereaza la momentul crearii contului si se transmite prin SMS. Aceasta modalitate va putea fi folosita doar daca cel putin o institutie financiara a raportat la Biroul de Credit un numar de telefon mobil valid pentru dumneavoastra, sau
    2. Va adresati unei institutii financiare cu care sunteti in relatie contractuala. Un operator il va genera si il veti primi sub forma tiparita, sau
    3. Printr-o cerere transmisa prin posta la Biroul de Credit. Solicitarea trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele:
      • Datele de identificare (CNP, nume, prenume, adresa postala de corespondenta);
      • Copia actului de identitate si semnatura.
      Aceste informatii ne sunt necesare in scopul identificarii persoanei vizate si vor fi utilizate doar pentru perioada de timp necesara formularii, transmiterii si receptionarii raspunsului. Codul de inrolare tiparit va fi expediat prin posta, cu scrisoare recomandata, la adresa de domiciliu.
    Codul va avea asociata o data de expirare. Dupa aceasta data, codul nu va mai putea fi folosit, iar in cazul in care nu ati reusit crearea contului in portal veti putea solicita un alt cod.
    Pentru siguranta dumneavoastra:
    • Codul de inrolare este personal, nu il transmiteti sub nicio forma si sub niciun pretext unei alte persoane. Prin transmiterea codului de inrolare unei alte persoane veti permite acesteia accesul si controlul asupra datelor dvs. personale, inregistrate in Sistemul Biroului de Credit, pe termen nelimitat.
    • Codului dvs. numeric personal (CNP) ii este asociat codul de inrolare alocat de catre Biroul de Credit, ambele fiind date cu caracter strict confidential.
    • Inainte de a folosi codul de inrolare, nu il pastrati in acelasi loc cu cartea de identitate (care contine si CNP-ul)!
    • In cazul in care ati pierdut codul de inrolare sau a fost aflat de catre o alta persoana, adresati-va Biroului de Credit in vederea inlocuirii/blocarii acestuia; E-mail: office@birouldecredit.ro
  4. Date personale – Ultimul pas presupune completarea datelor personale si anume:
    1. Cod Numeric Personal;
    2. Nume;
    3. Prenume
    4. Adresa de corespondenta;
    5. Localitate;
    6. Judet;
    7. Telefon;

Va rog sa reveniti la mine daca nu reusiti sa va faceti cont pe Birouldecredit.ro sau daca aveti nevoie de ajutorul meu pentru stergerea din Birouldecredit.

Cu stima,
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


9 × 6 =