Banca nu a inchis contul nefolosit mai multi ani si a incasat comisioane. Ce pot sa fac?

„Buna ziua,
In anul 2012, sotia mea s-a imbolnavit de NMO, ceea ce a condus – dupa scurt timp – la incadrarea ei in grad 1 de handicap (tetraplegie).

Nemaiputandu-se deplasa, eu am facut demersurile de transformare a contului de salariu in cont pentru virarea pensiei de boala (la o sucursala a INTESA SANPAOLO, banca la care avea deschis contul in care i se virase salariul, inainte de declansarea bolii; cont cu card atasat).

In anul 2017 sotia mea a decedat, in urma unor complicatii infectioase (sepsis).

La cateva luni dupa decesul ei, a expirat valabilitatea cardului pe care i se vira pensia. Din acel moment si pana la momentul prezentei, in cont au ramas 324 lei (banii neputand fi retrasi din cauza expirarii valabilitatii cardului).

La efectuarea succesiunii, din neatentie, s-a omis includerea acestui cont (cu suma existenta in el) in lista bunurilor succesorale.
Doua demersuri ale mele ulterioare, pentru inchiderea contului, au fost zadarnice, banca cerandu-mi includerea sumei in certificatul de mostenitor.

In perioada 2017-2023, in cont nu s-au mai facut nici un fel de alte operatii, doar inscrierea de comisioane de administrare.

Nota. Intre 2017-2019, comisionul a fost exprimat doar in lei. Din anul 2019, pe langa comisionul in LEI, a aparut si comisionul de administrare in moneda EURO, care pana atunci nu fusese perceput.

In cont nu s-au facut niciodata operatii in EURO, el fiind creat pentru operatiuni cu lei (intai virare salariu si ulterior pensie de boala).

Mentionez ca ultimul extras de cont (primesc lunar extrasele prin e.mail, de la banca) releva faptul ca suma comisoanelor (in lei + euro) a depasit de curand suma ramasa inca in cont (324 lei).
Comisoanele „curg” in continuare dar banca nu le compenseaza din suma existenta in cont.

Am presupus ca incetarea virarii pensiei de boala va conduce la inchiderea contului /suspendarea lui (daca exista aceasta varianta), dupa un numar de ani. Constat ca nu s-a intamplat asa ci a mai aparut si un comision suplimentar (cel in EURO).

Intrucat
-nu as dori sa mai cheltuiesc bani cu modificarea certificatului de mostenitor, si
-nu stiu daca apar ca imputernicit in cont (nici nu am contractul prin care a fost modificat contul, de la salariu la pensie de boala).
as vrea sa intreb
-exista o alta cale de a „scapa” de acest cont, (care oricum nu mai serveste nimanui) in afara de cea prezentata de banca (includerea sumei in lista bunurilor succesorale)?,
-pot fi raspunzator pentru acoperirea costurilor cu comisioanele contului?

Astept, cu deosebit interes, raspunsul Dvs..
Multumesc”


Raspuns

Stimate domn,

Neinchiderea de catre banca a unui cont neutilizat mai mult timp si perceperea de comisioane suplimentare poate fi considerata un abuz.

In cazul Intesa Sanpaolo Bank, aceasta banca ar trebui sa inchida un cont daca acesta nu este utilizat o perioada de 6 luni, conform Conditiilor generale bancare:

„În cazul neutilizării unui cont de plăți, timp de 6 (șase) luni (exceptându-se operaţiunile efectuate din iniţiativa Băncii) și în condiţiile unui sold mai mic de 5 (cinci) euro (sau echivalent în Lei), Banca poate închide aceste conturi cu un preaviz de două luni socotit de la data transmiterii către Client a unei comunicări scrise în acest sens, urmând ca, după efectuarea regularizărilor necesare, dacă contul curent respectiv are un sold pozitiv, Banca să trateze sumele respective în concordanţă cu instrucţiunile scrise date de Client.” (vezi aici detalii)

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Intesa Sanpaolo Bank, in care sa va plangeti de faptul ca respectivul cont neutilizat nu a fost inchis, conform normelor bancare.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatie primit de la Intesa Sanpaolo Bank.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


6 − = 0