Cum fac o reclamație online la Protecția Consumatorilor (ANPC), pas cu pas?

reclamatie online anpc

„Bună ziua ! Doresc să fac o reclamație la ANPC și nu se poate , site ul nu funcționează ,la telefon nu răspunde nimeni . Am introdus un mail și o parola și când dau login nu se încarcă. Mă puteți ajuta ?”, întreabă o cititoare.


Raspuns

Stimată doamnă,

Iată cum puteți face o reclamație online la Protecția Consumatorilor, pe site-ul ANPC.ro, urmând acești pași:

  1. Intrați pe site-ul ANPC.ro, apoi mergeți la „Depune o reclamație online” și apăsați pe „Formular reclamație” (foto)

2. În pagina „Portal servicii electronice” mergeți la „Reclamații consumatori” (foto);

3. În pagina „Depune cerere” trebuie să mergeți la „Pentru depunere trebuie să fiți înregistrat în platformă” (foto)

4. În pagina „Login” (foto), înainte de a introduce vreun e-mail sau parolă, va trebui mai întâi să alegeți modalitatea de înregistrare/autentificare a datelor personale, necesare pentru depunerea reclamațiilor:

  • Prin aplicația ROeID a Guvernului României, cu care aveți acces la toate site-urile statului;
  • Prin deplasarea la un sediu ANPC;

5. Dacă alegeți varianta online, fără deplasarea la ANPC, va trebui mai întâi să vă descărcați aplicația ROeID, de pe site-ul Roeid.ro (foto), astfel:

  • Apăsați pe „Obține identitatea digitală” iar în pagina „Contul tău Roeid” apăsați pe una dintre cele două iconițele, în funcție de ce telefon aveți: „Descărcați din App Store” dacă aveți Iphone, sau „Descărcați din Google Play” dacă aveți telefon Samsung sau de alt tip, cu Android.
  • Dacă ați selectat, de exemplu, „Descărcați din Google Play” sunteți direcționat în pagina aplicației, de unde trebuie să o instalați: „Instalează”.

6. După ce v-ați activat aplicația Roeid, reveniți la pagina Login de pe site-ul ANPC, dar nu introduceți mailul și parola, ci selectați „Autentificare cu Roeid”. (Nu aveți nevoie de parolă pentru site-ul ANPC, pentru că o folosiți pe cea din aplicația Roeid.)

7. Veți fi redirecționat pe site-ul Roeid, unde va trebui să vă autentificați cu emailul si parola cu care v-ați activat aplicația Roeid.

8. Sunteți redirecționat pe site-ul ANPC, unde selectați „Reclamații consumatori”, iar în pagina „Depune cerere” vă apare butonul „Depune” (foto)

9. Selectați profilul (persoană fizică sau juridică) după care vă apare formularul în care puteți face reclamația: „Depunere reclamație consumator” (foto), cu datele personale autocompletate.

Vă rog să reveniți, dacă aveți nevoie de ajutor cu reclamația online la ANPC.

Cu stimă,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamații Bănci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


7 − = 1