„Buna ziua! va rog sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea situatie:
– Am un credit ipotecar la OTP Bank cu polita de asigurare PAD la Groupama (facuta automat de OTP).
– In prezent sunt in discutii pentru a semna documentele de refinantare cu ING Bank, OTP mi-a dat acordul pentru refinantare in favoarea ING
– problema a aparut cand a trebuit sa cesionez polita de asigurare PAD in favoarea ING: Groupama spune ca nu se poate anula pentru a face una noua cu ING si ca singura solutie este cesiunea in favoarea ING dar pentru a face acest lucru trebuie sa primesc acordul de la OTP pentru cesiunea politei PAD in favoarea ING.
– OTP imi spune pe toate caile (telefonic, sedi, email) ca ei nu imi pot da acest acord si ca nu au dat niciodata.
Ce pot face in situatia aceasta? Sunt blocat cu refinantarea, ING nu poate procesa plata creditului catre OTP pentru ca exista conditia ca polita PAD sa fie cesionata catre ei, inainte de efecutarea platii.
Multumesc!”
Raspuns
Stimatata doamna,
Polita PAD ramane valabila in cazul refinantarii unui credit.
Pentru cesionarea acesteia in favoarea noii banci, ING, la care refinantati creditul OTP Bank, trebuie sa va adresati firmei de asigurari Groupama (brokerului sau agentului) prin care s-a incheiat polita, in vederea emiterii unui asa-zis supliment de modificare a bancii.
Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de al firma de asigurari Groupama pentru a va ajuta sa rezolvati problema refinantarii si cesionarii asigurarii PAD.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Multumesc pentru raspuns!
Mesajul primit de la Groupama este urmatorul:
„Conform convorbirii cu un Reprezentant Relatii Clienti va confirmam ca pentru cesionarea politei va trebui sa ne transmiteti urmatoarele documente:
· Acordul de cesiune de la vechea bancă
· Textul de cesiune de la noua banca
De asemenea, va rog sa ne comunicati daca se va modifica suma asigurata.
Pentru mai multe informatii va stam la dispozitie.”
Iar OTP refuza sa imi elibereze un acord de cesiune, spunand ca nu au fost niciodata nevoiti sa elibereze acest document.
Pe de alta parte Groupama spune ca mereu au procedat asa si ca OTP le-a oferit de fiecare data acest acord.
Eu nu inteleg de ce este nevoie de acord de cesiune de la vechea banca, din moment ce problema se poate solutiona prin acel supliment de modificare a bancii, conform noii legislatii a PAD, modificata anul trecut prin legea 115/2023.
Va sugerez sa solicitati la Groupama aceasta modificare a politiei cu noua banca, in baza noilor prevederi legale.
In acelasi timp, puteti trimite si o reclamatie la OTP Bank, prin email, la adresa: office@otpbank.ro, in care sa soliciti motivul pentru care nu puteti primi acordul de cesiune cerut de Groupama.
Va rog sa reveniti cu raspunsurile primite, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.