Daca sunt in Biroul de credit pot accesa un credit Prima casa? Exista vreo posibilitate sa fiu sters din Biroul de Credit?

A-și dori sa știu daca sunt in Biroul de credit pot accesa un credit Prima casa? Si daca achit creditul restant cu o rata de 54 lei pe luna, am fost înscris cu întârzieri de 60 de zile, exista o posibilitate sa fiu șters din Birou de credit?


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Daca figurati la Biroul de Credit nu inseamna ca automat nu puteti obtine un nou credit.

Biroul de Credit nu poate decide acordarea sau neacordarea unui credit. Raportul de Credit cuprinde informaţii detaliate, actualizate şi reale despre istoricul creditelor obtinute de la banci si IFN-uri, dar fiecare banca sau IFN va realiza propria analiza, se bazează şi pe alte informaţii, pentru a decide acordarea unui nou credit.

In functie de numarul zilelor de intarziere, valoarea datoriilor si motivele pentru care ati intarziat, bancile pot lua decizia de a va acorda sau nu un nou credit.

Puteti iesi din baza de date a Biroului de Credit doar daca banca sau IFN-ul a facut o greseala si raportarea a fost gresita, caz in care puteti cere corectarea datelor. Altfel, chiar daca v-ati platit datoriile, inregistarea acestora la Biroul de Credit ramane timp de 4 ani.

Conform Biroului de Credit, “stocarea datelor în sistem şi afişarea lor în Raportul de Credit se face pe o perioadă de 4 ani de la data achitării ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizări transmise de către participant.”

Asadar, daca aveti peste patru ani de la data achitarii ultimei restante, nu ar mai trebui sa figurati la Biroul de Credit si sa obtineti fara probleme un nou credit.

Puteti verifica la Biroul de Credit daca mai figurati in baza de date, urmand urmatoarea procedura, conform informatiilor acestei institutii:

“Pentru eliberarea situaţiei proprii – Situaţia înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresaţi în scris către Biroul de Credit o cerere datată şi semnată, la care sa anexaţi o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) şi, după caz, dovada plăţii serviciului solicitat. Puteţi trimite această cerere, însoţită de actul de identitate şi daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poştală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.

Numai prima solicitare adresată Biroului de Credit pe parcursul aceluiaşi an calendaristic este gratuită. Începand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada plătii urmând să o trimiteti impreună cu cererea. Plata se va face la orice unitate a Băncii Comerciale Române S.A., folosind următoarele instrucţiuni:
- suma: 6 lei
- beneficiar: S.C. Biroul de Credit S.A. (cod fiscal R 16140132)
- cont: RO93 RNCB 0090 0005 8898 0001
- deschis la banca: BCR Lipscani

Va rog sa reveniti la mine daca doriti si alte informatii sau daca nu reusiti sa rezolvati problema.

Cu respect,

Vasile Coman

jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
Ghiseulbancar.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Lasa un comentariu


1 × 2 =