Cate semnaturi in banca poate avea o societate comerciala?

brd drept semnatura banca

Cite semnaturi in banca BRD poate avea o societate comerciala . cont deschis la BRD.
va multumesc


Raspuns

Pot fi mai multe persoane cu drept de semnatura in banca, daca exista documente justificative in acest sens, conform Conditiilor Generale Bancare ale BRD:

„La intrarea in relatie cu Banca si oferirea unor servicii/ produse bancare, Banca solicita Clientului documente pentru verificarea identitatii acestuia, a Administratorului, a Reprezentantului Legal, a Persoanelor cu drept de semnatura, a Delegatilor, a structurii actionariatului, precum si pentru determinarea Beneficiarilor Reali. In cazul in care Clientul nu prezinta documentele solicitate, Banca poate refuza intrarea in relatii de afaceri cu Clientul.”

BRD

Iata definitia persoanei cu drept de semnatura:

«Persoana cu drept de semnatura»: persoana imputernicita de catre Reprezentantul Legal sa realizeze Operatiuni de plata pe Conturile Clientului, in conformitate cu imputernicirea primita, precum si alte operatiuni pentru care a fost anume imputernicit, fie la deschiderea Contului, fie ulterior.

BRD

Iata definitia Delegatului:

«Delegatul»: persoana desemnata prin formularele Bancii la deschiderea unui Cont curent sau ulterior, de catre Reprezentantul Legal sau Persoana cu drept de semnatura (daca acesta a fost mandatat in acest sens de catre Reprezentantul Legal) sa realizeze anumite formalitati pentru si in numele Clientului, in anumite limite si conditii.

BRD

Iata definitia reprezentantului legal:

«Reprezentant Legal»: reprezinta persoana desemnata prin documentele constitutive ale Clientului, sau prin alt document al Clientului, sa actioneze in numele si pe seama Clientului si sa reprezente Clientul in relatia cu Banca.

BRD

Persoana cu drept de semnatura poate fi revocata din drepturi:

„Din momentul intrarii in relatie cu Banca, si ulterior pe toata durata relatiei contractuale, Clientul prin Reprezentantul sau Legal poate numi Persoana cu drept de semnatura si limitele mandatului acestuia in relatia cu Banca precum si revoca, modifica sau limita mandatul acordat acestuia;”

BRD

Persoana cu drept de semnatura si Delegatul trebuie desemnati la deschiderea conturilor in banca:

„La deschiderea Conturilor, Banca solicita Clientului sa desemneze Persoana cu drept de semnatura si Delegatul precum si orice informatie si documente necesare identificarii acestora. Documentele referitoare la Operatiunile de plata vor fi semnate de catre Persoana cu drept de semnatura, conform drepturilor atribuite de catre Reprezentatul Legal.

In conformitate cu prevederile Codului de procedura fiscala, incepand cu 1 ianuarie 2018, odata cu deschiderea unui Cont bancar sau cu inchirierea unei casete de valori unui Client nerezident, ce inca nu detine un numar de identificare fiscala/ cod de identificare fiscala emis de autoritatile romane, Banca are obligatia de a solicita autoritatilor fiscale romane inregistrarea fiscala a respectivului Client si atribuirea unui NIF, sau dupa caz, a unui cod de inregistrare fiscala.”

BRD

Competentele persoanei cu drept de semnatura se stabilesc in Fisa cu specimene de semnaturi:

„Reprezentantul Legal va stabili competentele Persoanei cu drept de semnatura in relatia cu Banca printr-un formular special (Fisa cu specimene semnaturi) pentru operatiuni la nivelul unitatii Bancii in baza caruia Banca va permite Persoanei cu drept de semnatura: (a) efectuarea de Operatiuni de plata la ghiseu; (b) desemnarea Delegatulului; (c) alte operatiuni, cu respectarea prezentului Contract si a mandatului primit.

In cazul operatiunilor realizate prin intermediul serviciilor de banca la distanta, Reprezentantul Legal va stabili competentele pentru Persoana cu drept de semnatura prin contractul specific aferent serviciilor utilizate. Competentele vor fi valabile si in cazul operatiunilor realizate prin intermediul unui tert: TPP (AISP si/ sau PISP).”

BRD

Drepturile delegatului:

„Reprezentantul Legal sau Persoana cu drept de semnatura, daca a fost mandatat in acest scop, poate acorda Delegatului, prin formularul specific pus la dispozitie de catre Banca (formular Delegatie), urmatoarele drepturi: (a) depunere documente; (b) ridicare documente; (c) ridicare extrase de Cont; (d) depunere numerar pe baza documentelor semnate in nume propriu sau de Persoana cu drept de semnatura; (e) ridicare numerar pe baza documentelor semnate de Persoana cu drept de semnatura.

Reprezentantul Legal, Persoana cu drept de semnatura si Delegatul, vor depune specimenul de semnatura pe formularele specifice puse la dispozitie de catre Banca, Clientul obligandu-se sa le actualizeze, oricand, la solicitarea Bancii si, mai ales in situatia in care Banca descopera faptul ca acestea s-au deteriorat/ alterat.

Banca poate refuza sa execute un Ordin de plata din partea Clientului in cazul in care semnatura de pe respectivul Ordin de plata nu se potriveste cu specimenul de semnatura furnizat Bancii si/ sau nu sunt respectate limitele mandatului Persoanei cu drept de semnatura furnizat prin intermediul formularelor specifice puse la dispozitie de Banca.”

BRD

BRD nu-si asuma responsabilitatea pentru falsuri:

„Clientul este de acord ca Banca nu va fi tinuta responsabila pentru daunele directe sau indirecte create de orice Operatiune de plata falsificata sau contrafacuta.

Revocarea/modificarea reprezentantilor trebuie notificata bancii:

„Clientul declara ca orice mandat acordat prin intermediul formularelor Bancii se considera dat pe o perioada de 15 (cincisprezece) ani, cu posibilitatea revocarii in orice moment. Clientul se obliga sa informeze persoana mandatata cu privire la durata mandatului si drepturile conferite prin mandat. Mandatul/ imputernicirea unei persoane sa reprezinte Clientul in relatia cu Banca ramane valabila pana la expirarea termenului mentionat mai sus sau pana la data primirii de catre Banca in scris a unei notificari in acest sens si a documentelor doveditoare cu privire la revocarea sau modificarea acesteia. Banca este indreptatita sa solicite orice document considera a fi necesar cu privire la aceste modificari, inclusiv dovada indeplinirii formalitatilor de inregistrare la Registrul Comertului pentru Reprezentantul Legal.

Modificarea va deveni opozabila Bancii in Ziua lucratoare urmatoare primirii si a confirmarii de catre Banca a faptului ca documentele prezentate sunt satisfacatoare pentru Banca.

Banca este autorizata sa efectueze Ordinele de plata initiate de catre Reprezentantul Legal/ Persoana cu drept de semnatura anterior Zilei lucratoare in care intra in vigoare modificarea intervenita conform paragrafului precedent, iar Banca nu va fi tinuta responsabila pentru niciuna dintre daunele directe sau indirecte ce decurg din acestea.

Clientul este direct raspunzator fata de Banca pentru orice pierdere suferita de aceasta, ca urmare a neaducerii la cunostinta Bancii despre vreo restrictie sau limitare in ceea ce priveste mandatul Persoanei cu drept de semnatura.”

BRD

In cazul situatiilor conflictuale, contul nu mai poate fi accesat, pana la clarifiarea problemei:

„In cazul aparitiei unor situatii conflictuale sau neclare ce (i) impiedica stabilirea fara echivoc de catre Banca a persoanelor cu drept de reprezentare a Clientului in relatie cu Banca, a limitelor/ valabilitatii mandatelor acestora sau pentru aceste mandate nu s-au realizat formalitatile de inregistrare cerute de lege, (ii) sunt determinate de transmiterea catre Banca a unor instructiuni contradictorii referitoare la conturile Clientului sau in legatura cu alte servicii oferite de Banca sau (iii) sunt determinate de documente cu privire la care exista dispute sau contestatii, Partile sunt de acord si inteleg ca utilizarea de catre Client a produsele sale bancare (inclusiv operatiuni pe conturi, la ghiseu sau prin accesarea serviciilor de banca la distanta, etc.) se va putea realiza doar ulterior clarificarii situatiilor de mai sus, pe baza documentelor prezentate de Client (hotarari judecatoresti executorii, documente eliberate de registrele publice relevante, hotarari ale organelor statutare necontestate etc.), intr-o forma satisfacatoare pentru Banca.

Daca din documentele puse la dispozitie nu poate fi determinat Reprezentantul Legal al Clientului, utilizarea produselor bancare (inclusiv operatiuni prin conturi, la ghiseu sau prin accesarea serviciilor de banca la distanta) se va realiza doar cu acordul unanim al tuturor Reprezentantilor Legali ai Clientului inregistrati in registrele publice relevante.

Clientul este de acord ca toate mandatele date in relatia cu Banca pentru operatiuni pe conturi la unitatile Bancii sau pentru serviciile de banca la distanta inceteaza si se inlocuiesc, in mod automat, cu dispozitiile prezentei clauze, fara indeplinirea niciunei alte formalitati suplimentare. In mod exceptional, Banca va putea autoriza plati urgente, fara sa fie obligata in acest sens, daca din justificarea urgentei rezulta fara indoiala acest caracter (de ex. plati pentru utilitati), la cererea unui Reprezentant Legal.

Banca este exonerata de orice raspundere ca urmare a aplicarii dispozitiilor de mai sus.
In cazul aparitiei uneia dintre situatiile care impun actiunile de mai sus, Banca va informa de indata Clientul, acesta din urma avand obligatia de a prezenta Bancii toate documentele solicitate de aceasta, de a clarifica dreptul de reprezentare la nivelul Clientului si de a inregistra reprezentantii sai in registrele publice.”

BRD

Sfatul meu este sa luati legatura cu banca, pentru a gasi impreuna o modalitate de solutionare a acestei probleme.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la BRD, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


6 − 3 =