brd-cod-utilizator-id-parola-logare

Nu pot introduce parola pe mybrdnet. Ce se intampla?

Buna ziua. Am o problema cu accesul la cont prin mybrdnet, nu ma lasa sa introduc parola. Introduc ID-ul, codul de utilizator, dar nu-mi mai apare casuta cu parola, ca pana acum. Ce se intampla?


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Mai multi clienti ai bancii BRD mi-au sesizat aceeasi problema, si anume ca nu mai pot folosi serviciul de internet banking (mybrdnet.ro), intrucat nu pot sa introduca parola.

De aceea, i-am intrebat pe reprezentantii BRD daca este vreo problema cu functionarea site-ului mybrdnet.ro, iar raspunsul este urmatorul:

“Nu este nicio problema cu site-ul, insa s-a schimbat metoda de logare.

Clientii au fost notificati atat in inbox MyBRD, cat si pe email, de mai multe ori privind acesta modificare a metodei de logare in MyBRD Net. Probabil ca unii nu au dat atentie acestor notificari.

Informatii despre modificarea metodei de logare sunt disponibile pe https://www.brd.ro/sca

Iata informatiile disponibile pe site-ul BRD despre noua metoda de autentificare in mybrdnet.ro:

“Începând cu 14 septembrie 2019, directiva PSD2 a Uniunii Europene a fost implementată, necesitând Autentificare Strictă a Clienților (AsC) pentru toate plățile electronice. Directiva își propune să protejeze utilizatorii prin obligarea furnizorilor de servicii financiare să folosească măcar două dintre cele trei tipuri existente de autentificare a identității pentru verificarea plăților. Metodele de autentificare sunt fie bazate pe cunoștințe (e.g.: parole), pe posesie (e.g.: token-uri) sau pe identitate (autentificare biometrică, e.g.: amprentă). Astfel, plățile electronice vor necesita autentificarea prin 2 factori.

Odata cu implementarea directivei PSD2, din luna februarie 2020, te vei putea autentifica și efectua tranzacții în MyBRD Net doar dacă folosești token-ul mobil (prin aplicația MyBRD Mobile) sau dispozitivul tokenul, in format fizic (Vasco).

Cum mă voi loga în MyBRD Net începand cu luna februarie 2020?

  • Dacă ești client al serviciului MyBRD Net și Mobile, însă te loghezi cu parolă și autorizezi tranzacțiile prin Mobile token/ dispozitiv token fizic:

La începutul lunii februarie 2020, modul în care te loghezi se va schimba automat – în loc de parolă statică, vei folosi mobile token-ul integrat în MyBRD Mobile (selectezi optiunea OTP, generare parolă unică/one time password) sau folosești dispozitivul token, în caz ca deții deja unul.

  • Dacă ești client al serviciului MyBRD Net, însă te loghezi folosind parolă statică și autorizezi tranzacții cu parola sau prin SMS OTP:

În acest caz, în februarie 2020 va trebui să îți alegi una dintre cele doua opțiuni: MyBRD Mobile (care are mobile token inclus) sau dispozitivul token.

Dacă alegi dispozitivul Token, va trebui să te duci la cea mai apropiata sucursală și să soliciti schimbarea acestora în token.

Alegând Mobile Token ca metoda de logare și autorizare tranzacții , vei avea grija unui singur dispozitiv și anume telefonul tău mobil. Trebuie doar să îti activezi serviciul MyBRD Mobile și să îți instalezi aplicația din magazinul de aplicații.

Aici găsești un tutorial pentru folosirea tokenului MyBRD Mobile.

Aici găsești un tutorial pentru folosirea tokenului fizic.

Cum îmi activez serviciul MyBRD Mobile?

Din MyBRD Net – Opțiunea de activare se gasește în meniul Oferte – opțiunea Activare MyBRD Mobile.

Serviciul MyBRD Mobile se poate activa simplu și ușor în orice agenție BRD.

Cum vor fi afectați clienții existenți de MyBRD Mobile?

Implementarea directivei PSD2 nu va influenta metodele de autentificare- autorizare tranzactii pentru aplicatia MyBRD Mobile. Asa ca, te vei putea loga/autoriza tranzactii in MyBRD Mobile simplu cu metoda aleasa cod PIN/Amprenta/FaceId.

În ce măsură vor fi afectate plăţile online cu cardul?

Posesorii de carduri BRD care vor efectua tranzacții online (plăți cu cardul pe internet sau aplicații mobile) se vor autentifica prin MyBRD Mobile, pe bază de biometrie sau mPIN – aici poți vedea ecranele unei tranzacții online cu cardul prin aplicația eMAG, cu autentificare prin MyBRD Mobile.

Cu titlu de excepție, dacă nu deții un smartphone sau nu ai MyBRD Mobile, te vei putea autentifica prin parolă unică SMS.

Cum va arăta procesul de plată online cu cardul?

În timpul plății online, utilizatorul va trebui să își introducă datele cardului și să dea click pe butonul de plată. În pasul următor, există trei scenarii posibile:

  1. Plată printr-un click:
    Bazat pe profilul și istoria plăților tale, BRD sau comerciantul ar putea decide că tu poți face plata printr-un singur click, fără autentificare.
  2. Autentificare prin MyBRD Mobile:
    Primești pe smartphone o notificare de tip push din MyBRD Mobile și trebuie să verifici identitatea prin biometrie (amprentă digitală sau recunoaștere facială) sau prin codul mPIN personal (în cazul în care ai dezactivată opțiunea de utilizare biometrie)
  3. În mod excepțional, dacă nu ai smartphone sau nu deții MyBRD Mobile, te vei autentifica prin parolă unică SMS.”

Va rog sa reveniti la mine daca nu reusiti sa accesati mybrdnet.ro, pentru a va ajuta.

Vasile Coman

jurnalist

Reclamatiibanci.ro

0723292899

vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


4 + = 9