„Nu pot sa activez aplicatia Unicredit, pentru ca nu mai stiu datele ultimei tranzactii, dupa cum mi s-a cerut la call center.
Nu este normal sa nu pot fi identificat dupa alte criterii de securitate, pentru a avea acces la cont si sa fiu pus sa merg la o sucursala a bancii, eu fiind în străinătate.”
Raspuns
Stimate domn,
Nu este normal ca Unicredit să nu vă activeze aplicația de mobile banking, dacă nu vă amintiți ultima tranzacție făcută pe cont.
Banca ar trebui să dispună de mijloace alternative de identificare în siguranță a clientului, astfel încât să nu-l pună în situația de a se deplasa la o sucursală.
Mai ales în prezent, când Unicredit, la fel ca alte bănci, dispune de tehnologii avansate pentru identificarea la distanță a clienților și pentru activarea online a aplicație de mobile banking.
De aceea, sfatul meu este să faceți o reclamație la Unicredit, în care să solicitați activarea aplicației printr-o altă metodă de identificare decât ultima tranzacție în cont. (vedeți aici cum se face o reclamație la Unicredit.)
Vedeți în acest articol cum se activează aplicația Unicredit:
Vă rog să reveniți cu răspunsul primit de la Unicredit, pentru a vă ajuta să rezolvați problema activării aplicației.
Cu stimă,
Vasile Pop-Coman
jurnalist
Reclamațiibănci.ro



Acesta este raspunsul de la Unicredit:
„Draga T,
Ca urmare a mesajului transmis, te informam ca aplicatia Mobile Banking poate fi configurata astfel:
– folosind primele 6 cifre ale cardului, ultimele 4 cifre ale cardului, ultimele 4 cife din CNP si codul PIN al cardului, ulterior vei confirma numarul de telefon (in masura in care mai detii numarul de telefon declarat bancii) si vei seta codul PIN al aplicatiei;
– folosind numele de utilizator si codul de configurare format din 16 cifre, receptionat pe numarul de telefon declarat bancii (codul poate fi transmis in urma unei solicitari telefonice sau intr-o sucursala UniCredit Bank). Precizam ca acest cod nu se transmite in mod automat.
In masura in care vei opta pentru activarea aplicatiei utilizand datele cardului (metoda self-enrollment), este necesar de avut in vedere ca SMS-ul primit contine un cod care are valabilitate de 45 de secunde, fiind necesar ca mai intai sa te gandesti la un PIN de minim 6 cifre pe care sa-l introduci, astfel incat procesul sa fie finalizat in acest interval.
Ne cerem scuze pentru timpul de asteptare si eventualele neplaceri cauzate, insa ne confruntam cu o perioada mai aglomerata si facem tot posibilul sa raspundem tuturor solicitarilor in cel mai scurt timp.
Iti multumim si ramanem in continuare la dispozitia ta la numarul de telefon +40212002020 (apel cu tarif normal in toate retelele) sau *2020 (apel cu tarif normal in retelele mobile), serviciu disponibil 24h/24.
Pe data viitoare,
Echipa UniCredit Bank”