Am ajuns restant la BRD din cauza unui cont neînchis, fără să știu. Ce pot să fac?

brd comision cont inactiv

„Buna ziua,
Am avut cont la BRD atat timp cat am lucrat la o companie, care avea contract cu BRD. Am avut si descoperit de cont la ei dar, am achitat totul in 2022. Din 2022 lucrez la alta companie cu BT.

Dupa aproape 3 ani, in mai 2025, primesc o notificare ca figurez cu sume restante la ei in valoare de 180 lei. E prima notificare in 3 ani dar, in acest timp am primit zeci sau sute de mailuri promotionale de la ei.

Am sunat si au spus ca suma e de 192 lei (de pe o zi pe alta creste suma!!) si exista o conventie care imi atrage comision lunar, daca nu depun o anumita suma lunar in cont.

Nu-mi amintesc acea conventie si nu inteleg de ce nu am fost notificat la primul sold negativ. Trebuie sa achit sumele restante si sa inchid contul si/sau conventia.

Mi se pare abuz din partea bancii. Daca eu decedam, mostenitorii mei trebuiau sa stie ca exista o conventie valida, care le diminueaza mostenirea? Cum procedez. Nu e o suma mare, dar nu vreau sa girez acest abuz”, se plânge un cititor.


Raspuns

Stimate domn,

BRD ar fi trebuit să vă informeze, lunar, cu privire la situația contului neînchis, printr-un extras de cont, astfel încât să nu ajungeți dator, fără să știți.

Conform contractului standard al BRD cu clienții, denumit Condiții generale bancare, „obligatia bancii este să pună la dispoziţia Clientului, în mod gratuit cel puţin o dată pe an, situatia comisioanelor suportate de client pe parcursul unei perioade anterioare de 12 luni împlinite.”

BRD nu are nicio scuză că nu v-a notificat despre existența comisioanelor pentru cont, dacă ați primit alte tipuri de informări promoționale.

BRD ar fi trebuit să vă informeze cu privire la aplicarea comisionului de administrare a contului, care nu exista în perioada în care firma avea convenție cu banca pentru încasarea salariului.

Pe de altă parte, BRD ar fi trebuit să vă închidă contul, după o perioadă de 6 luni în care acesta nu a fost folosit, conform contractului standard al băncii.

În aceste condiții, sfatul meu este să faceți o reclamație la BRD, în care să solicitați anularea datoriilor aferente comisioanelor aplicate contului, din cauza lipsei unei notificări și neînchiderii unui cont inactiv.

Vă rog să reveniți cu răspunsul la reclamație primit de la BRD.

Cu stimă,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamații Bănci

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


× 2 = 16