Credius ma executa silit cu 30.000 de lei pentru un credit de 5.000 de lei. Mi se pare enorm! Ce as putea face?

BUNA SEARA . VA SPU PE SCURT . AM AVUT UN IMPRUMUT LA CEI DE LA CREDIUS, MENTIONEZ SUMA FIIND DE 5000.

DIN PACATE DE UN AN DE ZILE NU AM MAI PUTUT PLATI, NEAVAND JOB DIN MOTIVE PERSONALE.

ATUNCI A INCEPUT MAREA BATAIE DE CAP CU ACEST ifn. TTELEFOANE ABUZIVE, MESAJE. PLICURI AU CONTACTAT SI PE SORA MEA...MENTIONEZ LA INCHEIEREA CONTRACTULUI AU MAI CERUT UN NUMAR DE CONTACT.

AM FOST EXECUTATA SILITA CU POPRIRE PE CONT DE 30200 DE LEI SUMA TOTALA DE RAMBURSAT. TOTUSI MI SE PARE ENORM DE MULT. CE AS PUTEA FACE IN ACEST CAZ?? MULTUMESC


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

credius-telefon-email-reclamatie

credius-telefon-email-reclamatie


Stimata doamna,

Intr-adevar, suma pentru care sunteti executata silit este foarte mare, de aproape cinci ori mai ridicata decat banii imprumutati.

Este posibil ca aceasta datorie sa fi aparut in urma aplicarii de catre Credius a unor dobanzi penalizatoare pentru restantele la credit.

Insa legea interzice bancilor, IFN-urilor sau firmelor de recuperare creante sa aplice dobanzi sau penalitati la creditul restant, dupa ce incepe executarea silita.

Astfel, OUG Nr.52/2016 privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, in vigoare din 30 septembrie 2016, prevede urmatoarele:

“Pe parcursul procedurii de executare silită se interzice perceperea dobânzilor şi a dobânzilor penalizatoare.”

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie la Credius, in care sa cereti sa va spuna cum s-a ajuns la suma uriasa pe care o aveti de platit. (vedeti in fotografie datele de contact ale Credius)

De asemenea, in reclamatie trebuie sa mai intrebati de ce nu vi s-a propus o solutie de reesalonare sau restructurare a creditului, pentru a nu se ajunge la executarea silita, aceasta fiind de asemenea o obligatie legala a IFN-urilor si a bancilor.

Iata ce spune articolul 46 din OUG 52/2016:

“ART. 46
(1) În situaţia în care un consumator se află în dificultate de plată, creditorul şi consumatorul trebuie să conlucreze pentru a stabili motivele apariţiei dificultăţilor şi pentru a se lua măsuri adecvate de către creditor.”

Concret, legea prevede ca banca este obligata, printre altele, sa va prelungeasca durata de rambursare a creditului, sa va amane pentru o perioda plata ratei sau a datoriei totale (perioada de gratie), sa va micsoreze dobanda, sa va scada rata, sa va rescadenteze sau sa va reesaloneze ratele.

Iata prevederile articolului 48 din OUG 52/2016:

ART. 48
(1) Creditorul, respectiv entitatea care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe trebuie să ţină cont de circumstanţele individuale ale consumatorului, de interesele şi drepturile consumatorului, precum şi de capacitatea de rambursare a acestuia atunci când oferă soluţii.
(2) Soluţiile oferite de creditor pot include:
a) refinanţarea totală sau parţială a contractului de credit utilizând una din ofertele curente ale creditorului;
b) prelungirea duratei contractului de credit;
c) schimbarea tipului contractului de credit;
d) amânarea plăţii sumei totale sau parţiale a ratei de rambursare pentru o perioadă;
e) schimbarea ratei dobânzii;
f) oferirea unei perioade fără plăţi;
g) reducerea pe perioade scurte a ratei;
h) consolidarea mai multor credite care poate oferi un termen mai lung de creditare şi o rata mai mică;
i) rescadenţarea ratelor;
j) reeşalonarea ratelor;
k) conversia creditelor.

Aceeasi lege obliga bancile si IFN-urile sa ia masuri pentru a preveni situatia in care puteti ajunge in executare silita.

Iata prevederile articolului 50 din OUG 52/2016 in acest sens:

ART. 50
(1) Creditorul depune diligenţe pentru a preveni declararea scadenţei anticipate, iniţierea procedurilor de executare silită a consumatorilor ori vânzarea debitelor restante către entităţi care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe.
(2) Creditorul trebuie să facă dovada că a depus diligenţele necesare în vederea evitării iniţierii procedurilor prevăzute la alin. (1).
(3) În vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2), cel mai târziu după înregistrarea unui număr de 60 de zile consecutive restanţă de către consumator, creditorul va depune diligenţele necesare pentru a transmite în scris consumatorului soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, pe baza informaţiilor primite de la consumator privind situaţia sa.
(4) Oricând pe parcursul relaţiei contractuale, la solicitarea consumatorului, creditorul oferă acestuia soluţii corespunzătoare pentru achitarea debitului, chiar dacă nu sunt înregistrate restanţe, însă consumatorul face dovada unei situaţii dificile sau a iminenţei neplăţii.

Daca raspunsul primit de la Credius nu va multumeste, atunci trebuie sa reclamati acest IFN la Protectia Consumatorilor (ANPC), institutia care vegheaza la aplicarea OUG 50/2010 si OUG 52 din 2016 privind contractele de credit.

Va rog sa reveniti la mine sa-mi spuneti daca vreti sa va ajut sa trimiteti reclamatia la Credius sau la ANPC si sa-mi spuneti ce raspuns ati primit, pentru a va ajuta sa va rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasa un comentariu


6 − 4 =