Cum fac ca Hora Credit sa ma stearga din Biroul de Credit?

hora credit biroul de credit

„În anul 2022 am dorit să fac un credit la hora credit mi să aprobat dar am văzut dobânda am refuzat în momentul în care mi să trimis prin mail planul de rambursare totodată mi să transferat și bani .

Am sunat la ei spunând ca nu doresc creditul deoarece e prea mare dobânda.dar pe ziua respectiva mi sa cerut comision eu returnnd bani înapoi în momentul în care mi sau virat în cont.

Nu am fost deacord să plătesc dobânda deoarece nu am folosit nici un leu de la ei .Am plătit dobânda după o perioadă dar ei m -au raportat la biroul de credit ,acum nu mai pot să fac nici un împrumut deoarece nu vor să mă șteargă.”


Raspuns

Stimata doamna,

Pentru ca Hora Credit sa va stearga din Biroul de Credit, trebuie sa strimiteti la acest INF o cerere, prin email, la adresa info@horacredit.ro, in care sa reclamati faptul ca vi s-a cerut sa platiti dobanda, cu toate ca dumneavoastra ati refuzat sa primiti creditul.

Orice persoana are dreptul legal sa anuleze un credit, fara motivare, intr-un termen de 14 zile de la semnarea contractului.

Daca dumneavoastra ati anuntat Hora Credit ca nu mai doriti creditul inainte de a primi banii in cont, atunci nu mai trebuia sa platiti nicio dobanda, ceea ce inseamna ca raportarea la Biroul de Credit pentru neplata dobanzii nu este justificata.

Iata prevederile din OUG 50/2010 privind Dreptul de retragere:

Dreptul de retragere

Art. 58. – (1) Consumatorul are la dispoziţie un termen de 14 zile calendaristice în care se poate retrage din contractul de credit fără a invoca motive.

(2) Termenul de retragere începe să curgă de la una din următoarele date:
a) data încheierii contractului de credit;
b) data la care consumatorului îi sunt aduse la cunoştinţă clauzele, condiţiile contractuale şi informaţiile potrivit prevederilor art. 33 – 49, în cazul în care ziua respectivă este ulterioară celei la care se face referire la lit. a).

Art. 59. – (1) În cazul în care consumatorul îşi exercită dreptul de retragere, acesta are următoarele obligaţii:
a) de a-l notifica pe creditor pe baza informaţiilor oferite de acesta potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) lit. q), pentru ca exercitarea acestui drept să îşi producă efectele înainte de expirarea termenului de retragere;
b) de a-i plăti creditorului creditul sau partea de credit trasă şi dobânda aferentă de la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost trasă până la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost rambursată; dobânda se calculează pe baza ratei dobânzii convenite.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) lit. a):
a) se face pe hârtie sau pe alt suport durabil aflat la îndemâna creditorului şi accesibil acestuia;
b) este transmisă prin mijloace admise legal, care asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia;
c) este expediată înainte de expirarea termenului.

(3) Exercitarea dreptului de retragere îşi produce efectul de la data expedierii notificării de către consumator.

(4) Achitarea către creditor a creditului sau a părţii de credit trasă şi a dobânzii potrivit prevederilor alin. (1) lit. b) se efectuează fără nicio întârziere nejustificată şi nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la expedierea notificării de retragere către creditor.

Art. 60. – Creditorul nu este îndreptăţit la nicio altă compensaţie din partea consumatorului în cazul retragerii, cu excepţia compensaţiei pentru orice taxe nerambursabile plătite de către creditor administraţiei publice.

Vezi aici prevederile OUG 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatia trimisa la Hora Credit, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


7 − = 5