A cazut iar sistemul informatic al ING Bank: Home Bank, aplicatia de mobile banking, nu functioneaza

ing-home-bank-probleme

Home Bank, aplicatia de internet/mobile banking a ING Bank, o banca fara ghisee, care isi furnizeaza serviciile exclusiv prin carduri si online banking, nu a functionat timp de aproximativ 24 de ore, de vineri, in jurul orei 12, pana sambata, la aceeasi ora.

Cu doar o saptamana in urma, in 5 mai, ING a fost implicata intr-un alt incident, prin care au fost dublate platile online cu carduri, desi banca a fost amendata recent pentru aceeasi problema. (vezi aici detalii)

Reprezentantii ING nu au raspuns la intrebarea Bancherul.ro privind cauzele incidentului.

ING Bank Romania a intampinat in ultimul timp frecvente probleme de functionare a sistemelor informatice. (vezi aici detalii)

Iata informatiile publicate incepand de vineri, in jurul orei 12, dupa aparitia incidentului:

Site-ul ING.ro si aplicatia de internet/mobile banking, Home Bank, nu pot fi accesate din jurul orei 12. (vezi fotografiile facute la ora respectiva)

„Iar nu va merge panarama? Ati dat faliment?”, a intrebat un client ING, pe Facebook.

ING a raspuns ca problema se cunoaste si se investigheaza. „Ne pare rau pentru neplacerile create”.

„ING Romania, o sa va para si mai rau cand lumea va pleca de la voi”, a replicat un client, acompaniat de altii:

„Cand faci banking cu ING iei o mare teapa cu aplicatia voastra de rahat”.

„Nu e prima oara cand se intampla, de doua ori pe an cel putin faceti mizerii de genul asta cu clientii si va dati cea mai tare banca din tara!”.

„Deja nu mai putem vorbi de accidente/situatii de exceptie, e clar ca aveti o problema sistemica”.

„Cred ca voi inchide conturile la aceasta banca, este a nu stiu cata oara cand aplicatia Home Bank este nefunctionala…sunteti o banca pe care cu siguranta nu te poti baza.”

„Deci din august anul trecut, tot in jos, si figuri cat casa…am incercat sa colaboram, dar e prea de tot.”

„Mult prea des aveti probleme. Sunteti singura banca cu atat de multe probleme la serviciile pe care le oferiti. Nu va platiti serviciile de IT?”

„Voi  nu aveti IT? Nicio alta banca nu are problemele voastre. Penibil”.

„Servicii penibile, homebanking nu functioneaza de jumatate de zi, clar nu te poti baza pe ING nici pentru cele mai banale operatii.”

„ING incepe sa fie pe ultimele locuri la capitolul aplicatie mobil. Pacat…”

„Bataie de joc aplicatia. Regret ca m-am mutat la ING. Cat mai curand am sa apelez la alta banca.”

„Va propun un nou design pentru carduri si pagina web:

ING Bank Romania a intampinat in ultimul timp frecvente probleme de functionare a sistemelor informatice. (vezi aici detalii)

ACTUALIZARE

Site-ul ING.ro este din nou functional, din jurul orei 13.

La starea serviciilor, de pe site-ul ING.ro, banca spune ca nu functioneaza Home Bank si nici platile online cu cardul, insa tranzactiile cu cardurile la POS-uri si ATM-uri, precum si restul serviciilor, sunt functionale.

Un client ING s-a plans insa ca nu a putut scoate bani de pe card de la un bancomat: „mi-a afisat tranzactie esuata, dar am primis SMS ca am efectuat operatiunea. Am  sunat la ING dar, dupa ce m-a pus pe hold, a inchis.”

Mai multi clienti ING s-au plans ca nu au putut plati cu cardurile ING la POS-urile magazinelor.

Iata anuntul ING:

„O parte dintre utilizatorii ING Home’Bank/ ING Business/ ING Online accesează cu dificultate aplicația. Tranzacțiile cu cardul și celelalte servicii ING sunt disponibile în parametri normali.

Serviciul SMS este indisponibil pentru o parte dintre clienții ING, afectând operațiuni precum logarea în HomeBank, finalizarea plaților online, etc.

Vă cerem scuze pentru dificultățile întâmpinate și vă asigurăm că echipele noastre lucrează intens la remedierea situației.

Intre timp, puteți accesa opțiunea „Vreau să mă sunați” pentru logarea și semnarea tranzacțiilor din HomeBank, activată automat dupa 30 sec de așteptare.”

Clientii ING nu-si pot folosi aplicatia Home Bank tocmai intr-o zi in care multor angajati le intra salariile in conturi si in acelasi timp au si ratele scadente la credite, pe care nu le pot achita decat prin telefon, dat fiind ca ING nu are ghisee.

In plus, este vineri, astfel ca multi clienti ING s-ar putea sa nu-si incaseze salariile pana luni.

ING a anuntat ca Home Bank functioneaza din nou, incepand cu ora 20, insa aplicatia mobila nu putea fi deschisa nici in jurul orei 22, conform relatarilor unui client ING: „cand incerc sa deschid aplicatia, imi apare mesajul: eroare de comunicare, serverul este indisponibil momentan. Incercati mai tarziu”.

„Este 22:45 si tot nu functioneaza!”, reclama un client ING.

„Eu nu inteleg, tot timpul la voi apar probleme, ba dublati platile, ba nu merge internet bankingul. E cazul sa renunt la asemenea servicii”, s-a plans un client ING.

Varianta mobila a Home Bank si-a revenit abia sambata, 16 mai, in  jurul orei 12, conform relatarilor unui client: „abia astazi (sambata), pe la ora 12, am putut intra in Home Bank, anterior primeam mesajul eroare de comunicare.”

Articolul integral, pe Bancherul.ro.