card-cetelem-reclamatie

Cetelem este acuzata de clienti ca le trimite carduri de credit fara acordul lor, pe care nu le mai pot inchide si sunt raportati la Biroul de Credit sau chiar executati silit

Cetelem, care apartine de banca franceza BNP Paribas, este acuzata de clienti ca le emite, fara acordul lor, carduri de credit, pe langa imprumuturile obtinute de regula in cadrul diverselor magazine, dupa care se chinuie sa le inchida sau ajung in situatia de a fi raportati la Biroul de Credit sau chiar executati silit.

Unii clienti Cetelem nici macar nu stiu ca li s-a emis si un card de credit, in plus fata de imprumut, iar altii primesc acasa cardul, dar nici nu-l scot din plic, dat fiind ca nu l-au solicitat si nu au nevoie de el.

Unii oameni s-au plans ca au primit un card Cetelem doar in urma unei oferte la telefon, uneori facuta chiar de alte persoane care le foloseau telefonul.

De exemplu, un cititor ne-a spus, la Reclamatiibanci.ro, ca a avut o surpriza cand s-a intors din strainatate, acum doua saptamani: a primit un plic cu un card Cetelem, fara sa-l ceara.

Dar cum de l-a primit, totusi? l-am intrebat. I-am lasat telefonul unui cunoscut, zice el, cat timp am fost plecat, iar pe el l-au sunat si l-au intrebat daca nu vrea un card, si a zis da. “Pai bine, ma, eu ti-am facut un bine, ti-am lasat telefonul sa te folosesti de el, iar tu comanzi carduri in numele meu?!” i-a reprosat el.

Apoi s-au certat rau dupa ce a primit un SMS de la Cetelem ca are de plata 99 de lei. Cum se poate sa am de plata 100 de lei, cand eu nici macar nu am dezlipit cardul de pe plic?! Doar m-am uitat in plic sa vad ce e si l-am lasat acolo. Asa ca va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac, ca eu vreau sa renunt la acest card. Mi se pare ca au comis un abuz de putere. Cum sa platesc 100 de lei cand eu nici macar n-am folosit cardul si nu l-am cerut? Eu nu vreau acest card, mai ales ca m-am uitat pe internet si am vazut ca firma asta Cetelem e neserioasa. Va rog sa-mi spuneti cum se poate ca Cetelem sa emita un card prin telefon, fara semnatura persoanei?”.

De ce Cetelem trimite oamenilor carduri de credit pentru care incaseaza comisioane, desi acestea nu sunt folosite, iar apoi ii executa silit? Nu am primit raspuns la aceasta intrebare de la Cetelem.

Un alt client Cetelem ni s-a plans ca a primit o somatie de executare silita in valoare de 65 de lei, desi si-a achitat creditul de anul trecut. I s-a spus insa ca mai are si un card, probabil e din cauza lui, desi nu l-a folosit niciodata. Nu a stiut ca trebuie inchis cardul. Dar cum sa inchida cardul, din moment ce nici macar nu stia de existenta acestuia?! Mai mult, cand a incercat sa ia legatura cu Cetelem pentru a lamuri problema, nimeni nu i-a raspuns la telefon.

Altcineva reclama ca i-a fost activat cardul fara acordul sau si i s-a perceput un comision lunar, desi nu a folosit cardul.

“Am cumparat ceva de la Flanco in rate si am primit un card Cetelem, dar pe care nu l-am folosit. Totusi, am aflat ca el a fost activat, fara acordul meu, astfel ca a trebuit sa achit un comision lunar, desi nu l-am folosit. Acum vreau sa fac un credit, dar pentru a ma incadra trebuie sa inchid cardul Cetelem. Le-am cerut prin telefon sa-mi inchida cardul si mi-au spus ca o sa-mi trimita prin e-mail formularul de inchidere a cardului, dar nu mi l-au trimis nici acum, dupa doua zile, iar la telefon nu mai raspund”, se plange un cititor, la Reclamatiibanci.ro.

Multi clienti Cetelem se plang, de altfel, ca nu reusesc sa ia legatura cu Cetelem pentru a-si inchide cardurile de credit.

“Imposibil sa închid cardul Cetelem dupa o săptămână in care incerc sa sun la toate numerele afisate, am trimis si email si totuși nimic. Serviciul clienți este inexistent”, se plange o cititoare,  la Reclamatiibanci.ro.

“Care este procedura de inchidere cont Cetelem? Trebuie un formular anume sau online? Trebuie sa ma duc la ei pe strada Clucerului? Va rog sa ma ajutati. La telefon nu raspunde nimeni decat robotul, care dupa o ora te saturi”, intreaba alt client Cetelem.

Raspunsul Cetelem? “Toate informatiile despre produsele financiare sint in materialele de prezentare si in contract.”

Alta problema reclamata de clientii Cetelem este lipsa transparentei in privinta sumelor de platit si de achitat si implicit teama de a nu fi taxati suplimentar.

“Am citit in cadrul blogului dumneavoastra despre Cetelem. Am vazut cat de ajutor ati fost in toate situatiile si m-am gandit ca poate imi sunteti si mie de ajutor. Detin un credit pentru un televizor, prin emag, la Cetelem, pe un an de zile. Suma initiala a fost de 699 lei, dar am platit mult mai mult de atat. Conform Pay Zone unde achit ratele, in momentul acesta mai datorez 50 de lei, pe care abia astept sa ii achit. Am emotii ca vor cere sume, dobanzi si etc dupa achitarea acestei sume, desi am fost de buna credinta si am achitat la timp toate ratele, fara nicio dobanda. Abia astept sa inchid cardul, respectiv sa sting creditul cat mai repede. Ma sperie modul lor netransparent de a actiona, faptul ca incerc sa ma loggez pe site sa pot vedea un extras de cont, fara reusita. Ce pot face in situatia in care ma trezesc cu mult mai mult de platit mentionez ca nu am de gand sa platesc un leu in plus, deoarece este nefondat”, ne scrie un client Cetelem, la Reclamatiibanci.ro.

Sursa: Bancherul.ro