Banca Transilvania a refuzat rambursarea anticipata a unui credit, cerand prezenta girantului. Este acesta un abuz?

„Sunt girant la un credit ipotecar luat de sora mea de la Banca Transilvania. In data de 07.11.2014 a fost depusa cererea de rambursare anticipata partiala de catre titularul contului (sora mea) insa banca nu a efectuat operatiunea, justificand ca si girantul trebuie sa semneze aceasta rambursare. La solicitarea bancii, am mers impreuna cu titularul sa semnam actul aditional, dar nu am putut sa semnam ca pentru ca au spus ca inca nu au ok-ul de la centrala. Va intreb daca nu este dreptul titularului sa ramburseze anticipat partial sau totala creditul? Daca banca nu a facut abuz pentru chemarea girantului in vederea semnarii actului? Banca nu este obligata sa efectueze aceasta operatiune fara a plimba clientii de 3 zile ? Va rugam sa ne comunicati la cine trebuie sa ne adresam pentru a putea rambursa creditul ? Va multumesc pentru ajutor, o zi buna”


Raspuns

Stimata doamna,
Am transmis problema dumneavoastra catre reprezentantii Bancii Transilvania, care ne-au precizat ca pentru rambursarea anticipata partiala sau integrala a creditului nu este necesarea prezenta girantului.

Iata raspunsul bancii:

„Conform prevederilor contractelor de credit, oricare client al Bancii Transilvania are posibilitatea sa solicite, oricand si gratuit, rambursarea anticipata partiala sau integrala a creditului, in oricare dintre sediile BT. Aceasta operatiune se
poate realiza pe baza unei cereri scrise, facuta de titularul creditului, fara a fi necesara prezenta girantului. In cazul unor modificari esentiale ale prevederilor unui contract de credit, inclusiv in cazul modificarii – prin diminuare/extindere –
perioadei de rambursare a creditului, este necesara semnarea unui act aditional la contractul de credit, pentru a evidentia astfel acordul cu privire la modificarea survenita. Clientii Bancii Transilvania au la dispozitie urmatoarele modalitati de a
lua legatura cu banca, pentru subiecte punctuale: direct in sediile BT sau prin intermediul Call Center, contact@btrl.ro, 0264.30.80.28”

Va rog sa reveniti daca aveti nevoie de informatii suplimentare sau doriti sa va ajutam in rezolvarea unei alte probleme.

Cu stima,
Vasile Coman

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 3 = 4