BRD mi-a blocat contul, desi am actualizate datele personale. Ce pot sa fac?

Buna seara, in data de 17 ian am observat cu stupoare ca la sucursala BRD am contul blocat, intru sa cer explicatii, doamna se uita pe monitor dupa ce i-am dat buletinul, tasteaza ceva la tastatura si imi spune ca datele sunt actualizate si in max 48 de ore contul se va debloca.

Trece weekendul si luni 20 ian. verific iarasi si contul tot blocat este, intru iarasi in banca dau de aceeasi femeie si imi spune ca nu am semnat ceva acte,le semnez si astept.

Miercuri 22.01.2020 contul tot blocat este vb iarasi cu aceea individa si imi spune sa mai astept ca sunt multe cereri.

Precizez ca nu mi-am schimbat datele ,nu mi-am schimbat numele,nu am schimbat buletinul,adresa,permisul,femeia,etc,doar masina .

Ce sanse am daca le fac plangere penala celor de la BRD pt sechestru pe bani,banca in timpul scurs se foloseste de banii mei .


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

BRD ar fi trebuit sa ia legatura cu dumneavoastra, inainte de va bloca conturile, conform procedurilor bancii.

Iata ce spune BRD cu privire la procedura de actualizare datelor personale: “clientul este anuntat sa vina la banca pentru actualizare. Din momentul notificarii, are 3 luni de zile ca sa isi actualizeze datele personale.”

Asadar, daca dumneavoastra nu ati fost notificat cu cel putin 3 luni inainte de blocarea contului, inseamna ca banca este vinovata pentru cele intamplate.

Daca doriti sa cereti socoteala BRD pentru ce s-a intamplat, trebuie sa stiti ca astfel de litigii nu se solutioneaza in instantele de judecata, nefiind vorba de vreo incalcare a Codurilor Civil sau Penal, ci de nerespectarea procedurilor bancii sau a contractului dintre banca si client privind contul, denumit Conditii Generale Bancare.

In acest contract se precizeaza urmatoarele, cu privire la actualizarea datelor personale:

“Clientul are obligaţia de a-şi actualiza datele sale personale pe întreaga Durată a Contractului… În cazul în care Clientul/Clientul Titular de cont nu-şi respectă obligaţia de actualizare a datelor personale, Banca are dreptul să nu efectueze tranzacţiile solicitate. “

In Conditiile Generale Bancare nu se precizeaza si procedura de actualizare a datelor personale, si nici care sunt drepturile clientilor in acest caz, ci doar obligatiile.

BRD mai adauga ca “cerintele privind obligativitatea actualizarii periodice a datelor si informatiilor clientilor sunt prevazute in Legea nr.129/2019 si in Regulamentul BNR nr.2/2019.”

In concluzie, dumneavoastra puteti sa depuneti o reclamatie la BRD cu privire la ceea ce s-a intamplat, in care puteti sa cereti despagubiri, daca ati suferit prejudicii cat timp contul a fost blocat, daca apreciati ca nu a fost din vina dumneavoastra, ci a bancii.

Procedura unei reclamatii este urmatoarea:

  1. Mai intai trebuie sa depuneti in scris reclamatia la BRD sau sa o trimiteti prin e-mail sau prin site-ul bancii (BRD.ro)
  2. Asteptati raspunsul, intr-un termen de maxim 30 de zile.
  3. Daca nu sunteti multumit de raspuns, puteti trimite o noua reclamatie la BRD, sau
  4. Trimiteti o reclamatie la Protectia Consumatorilor (ANPC), pe site-ul ANPC.ro sau la un Oficiu regional.
  5. Asteptati raspunsul ANPC, intr-un termen de 30 de zile, iar daca nu sunteti multumit de acesta, reveniti la mine pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Va rog sa reveniti oricand la mine daca doriti informatii suplimentare sau daca aveti nevoie de ajutorul meu.

Cu stima,

Vasile Coman

jurnalist

Reclamatiibanci.ro

0723292899

vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


4 − 4 =