ocean credit reclamatie

Unde pot depune o reclamatie la Ocean Credit?

„Bună ziua! Am încercat sa întreb la ocean credit unde pot depune o reclamație pentru anularea contractului și au spus ca nu se poate anula decât sa plătesc ce am de plătit. Ma puteți ajuta cu un formular exemplu și o sa îl trimit prin email.”


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Ceea ce v-au raspuns reprezentantii Ocean Credit, ca nu se poate anula creditul, este incorect.

Conform legii (OUG 50/2010 privind contractele de credit), dumneavoastra aveti dreptul sa renuntati la credit, intr-un termen de 14 zile, fara sa dati explicatii si fara costuri, chiar daca ati semnat contractul.

Iata prevederile din OUG 50/2010 privind Dreptul de retragere:

Dreptul de retragere

Art. 58. – (1) Consumatorul are la dispoziţie un termen de 14 zile calendaristice în care se poate retrage din contractul de credit fără a invoca motive.

(2) Termenul de retragere începe să curgă de la una din următoarele date:
a) data încheierii contractului de credit;
b) data la care consumatorului îi sunt aduse la cunoştinţă clauzele, condiţiile contractuale şi informaţiile potrivit prevederilor art. 33 – 49, în cazul în care ziua respectivă este ulterioară celei la care se face referire la lit. a).

Art. 59. – (1) În cazul în care consumatorul îşi exercită dreptul de retragere, acesta are următoarele obligaţii:
a) de a-l notifica pe creditor pe baza informaţiilor oferite de acesta potrivit prevederilor art. 46 alin. (1) lit. q), pentru ca exercitarea acestui drept să îşi producă efectele înainte de expirarea termenului de retragere;
b) de a-i plăti creditorului creditul sau partea de credit trasă şi dobânda aferentă de la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost trasă până la data la care creditul sau partea respectivă din credit a fost rambursată; dobânda se calculează pe baza ratei dobânzii convenite.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) lit. a):
a) se face pe hârtie sau pe alt suport durabil aflat la îndemâna creditorului şi accesibil acestuia;
b) este transmisă prin mijloace admise legal, care asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia;
c) este expediată înainte de expirarea termenului.

(3) Exercitarea dreptului de retragere îşi produce efectul de la data expedierii notificării de către consumator.

(4) Achitarea către creditor a creditului sau a părţii de credit trasă şi a dobânzii potrivit prevederilor alin. (1) lit. b) se efectuează fără nicio întârziere nejustificată şi nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la expedierea notificării de retragere către creditor.

Art. 60. – Creditorul nu este îndreptăţit la nicio altă compensaţie din partea consumatorului în cazul retragerii, cu excepţia compensaţiei pentru orice taxe nerambursabile plătite de către creditor administraţiei publice.

Vezi aici prevederile OUG 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatori.

Daca a trecut termenul de 14 zile de la obtinerea creditului, puteti cere anularea acestuia in baza altor motive, precum cel descris de dumneavoastra, si anume supraindatorarea.

Conform normelor impuse IFN-urilor si bancilor de Banca Nationala a Romaniei (BNR), acestea nu pot acorda credit unei persoane care are un grad de indatorare mai mare de 40%, adica rata imprumutului nou, precum si ratele altor credite, nu trebuie sa reprezinte, cumulat, mai mult de 40% din venit.

De exemplu, la un salariu net de 1.500 de lei, ratele la credite nu poate fi mai marei de 600 de lei.

Daca Ocean Credit v-a aprobat creditul, desi aveati un grad de indatorare de peste 40%, inseamna ca a comis o ilegalitate si in consecinta trebuie sa anuleze imprumutul.

De aceea, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la Ocean Credit, la adresa de email info@oceancredit.ro, in care sa sa cereti anularea creditului, din motivele mentionate mai sus.

Adresele postale si de email ale Ocean Credit

In acelasi timp, va sfatuiesc sa faceti o reclamatie si catre Banca Nationala a Romaniei (BNR), pe site-ul BNR.ro, la acest link.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsurile la reclamatiile primite de la Ocean Credit si BNR, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Postat in data: 12 mai, 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


7 − 3 =