Banca Transilvania m-a raportat la Biroul de Credit fara sa ma anunte? Ce pot face?

In 2010 am obtinut un credit de 3000RON de la Banca Transilvania. In 2014 a expirat si nu s-a mai prelungit pentru ca am avut intarzieri in ultimele intarzieri la dobanda de 64Ron. In Mai a expirat creditul iar pe acea luna apar fara nicio intarziere.
Tot in Mai 2014 am cazut de acord cu un reprezentant de la BT sa fac plata esalonat (angajament de plata) care mai apoi l-am primit pe mail si l-am semnat. Plata esalonata urma sa se faca pe 6 luni. Timp de 6 luni nu am avut nicio intarziere, plata celor 500RON/luna s-a facut la timp, in schimb cei de la banca m-au raportat in tot acest timp la biroul de credit, ajungand din Iunie in Decembrie sa am peste 180 zile intarziere.
Nu m-au anuntat in niciun moment ca suma totala se va raporta in fiecare luna la biroul de credit, nu am primit email/telefon sau ceva pe adresa mea. Am luat legatura cu persoana cu care am facut angajamentul si mi-a spus ca raportarea este reala nu este nicio eroare pentru ca asa scrie in contractual care l-am semnat in 2010, ca acel act semnat a fost un agajament de plata intre mine si ca banca nu un act additional.
Nu este banca obligata prin lege sa ma anunte cu 15 zile inainte de a ma raporta cu toate ca scrie in contract ca voi fi raportata in cazul unei intarzieri?


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Banca Transilvania ar fi trebuit sa va anunte ca va raporteaza la Biroul de Credit daca acumulati intarzieri de peste 30 de zile la rambursarea creditului. Cu atat mai mult cu cat ati semnat un angajament de plata cu banca, asadar v-ati dovedit client de buna credinta, si ati si respectat angajamentul.

Banca ar fi trebuit chiar sa gaseasca o solutie de restructurare a creditului, astfel incat sa nu ajungeti in situatia de a fi raportata la Biroul de Credit, ceea ce inseamna probleme in contractarea unui nou credit pe viitor.

Va rog sa consultati contractul de credit pentru a vedea daca banca a fost obligata sa va anunte inainte de a va raporta la Biroul de Credit, iar daca se prevede acest lucru si nu a respectat contractul, puteti sa faceti o reclamatie la banca.

Oricum, va recomand sa luati legatura cu banca si sa soliciati o audienta pentru a clarifica aceasta problema.

Eu am intrebat reprezentantii Bancii Transilvania care este procedura in atfel de cazuri, iar raspunsul a fost urmatorul:

“Recomandam clientului sa adreseze feedbackul sau Bancii Transilvania telefonic, la numarul 0264 308028, prin e-mail la
contact@bancatransilvania.ro sau in orice sediu BT din tara, pentru a putea sa-i oferim intreaga noastra asistenta.”

Motiv pentru care va recomand sa luati legatura cu banca si sa solicitati o rezolvare amiabila a acestei situatii.

Va rog sa reveniti daca nu reusiti sa rezolvati problema, pentru a incerca sa gasim o solutie.

Cu stima,
Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

2 raspunsuri la “Banca Transilvania m-a raportat la Biroul de Credit fara sa ma anunte? Ce pot face?

  1. Ruxandra Popa

    Multumesc pentru raspuns, am contactat Banca Transilvania pe adresa contact@bancatransilvania.ro si mi-au spus ca astfel de cereri (rectificarea situatiei la Biroul de Credit se face direct la una din sucursale – pe site-ul lor scrie cu totul altceva, dar am trecut peste).

    Am fost la Banca unde am aflat ca limita,contul si cardul nu au inchise asa cum am cerut in Decembrie 2014 (limita ar fi trebuit inchisa automat dupa ce s-a platit suma integral), am facut cerere din nou pentru a se inchide contul, cardul, limita. Cand am mentionat ca vreau sa se rectifice situatia, consiliera respectiva a dat din umeri si a spus ca nu e posibil, ca nu stie. Am revenit la Banca dupa o saptamana, sa verific ca e totul ok, si cu o cerere scrisa de mine pentru rectificarea situatie. Am aflat ca nici acum contul nu e inchis, doar cardul si limita si bineinteles ca s-a mai emis inca un extras de cont si trebuie sa le mai platesc ceva. In schimb mi-au inregistrat cererea si ar trebui sa primesc un raspuns pana pe data de 17 August referitor la situatie transmisa la biroul de credite.

    Multumesc frumos inca o data, o sa revin in cazul in care nu se rezolva.

    Reply
    1. admin Post author

      Daca banca nu a inchis contul in urma cererii dumneavoastra, inseamna ca e greseala bancii, caz in care trebuie sa corecteze situatia de la Biroul de Credit. Va rog sa reveniti daca nu se rezolva problema.

      Vasile Coman

      Reply

Lasa un comentariu


7 + = 14