Pot sa reziliez contractul Vodafone, fara alte taxe, penalitati sau despagubiri?

vodafone prelungire abonament reclamatie

In urma legii 198/2022, prin care se aduc modificari serviciilor de
telefonie mobila, daca beneficiarul de servicii, nu este de acord, se
putea denunta unilateral contractul, fara taxe mai putin subventii la
telefoane.

Am trimis o adresa de cerere reziliere contract, cu
facturarea diferentei pentru un telefon si minus diferenta facturii
platite in avans dupa care m-am portat.Bine-nteles ca au facturat suma
completa cu taxe pentru contract.Am facut si o sesizare la ancom, as
putea sa deschid proces.
Multumesc


Raspuns

Stimate domn,

Conform Legii nr.198/2022, puteti denunta contractul cu Vodafone, daca acesta a fost prelungit automat, fara sa platiti alte taxe decat cele aferente abonamentului pe perioada notificarii.

Notificarea de denuntare a contractului trebuie facuta cu maxim 30 de zile in avans.

Iata prevederile Legii nr.198/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, cu privire, cu privire la denuntarea unui contract:

Articolul 59^10

(1) În cazul contractelor având ca obiect furnizarea de servicii de comunicații electronice destinate publicului, altele decât serviciile de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere, care prevăd un termen fix și se prelungesc automat, utilizatorii finali au dreptul, oricând în cursul perioadei de prelungire, să denunțe unilateral contractul după transmiterea unei notificări cu maximum 30 de zile în avans.

(2) Dacă își exercită dreptul de denunțare unilaterală în condițiile alin. (1), utilizatorul final suportă doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă.

(3) Prin derogare de la art. 10 lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările și completările ulterioare, înainte de prelungirea automată a contractelor, furnizorii informează consumatorii în timp util și pe un suport durabil cu privire la încetarea contractului și la mijloacele de denunțare unilaterală a acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile și celorlalte categorii de utilizatori finali. În același timp, furnizorii pun la dispoziția utilizatorilor finali informații privind cele mai bune tarife pentru serviciile lor.

(4) În cazul contractelor care se prelungesc automat, furnizorii pun la dispoziția utilizatorilor finali, cel puțin o dată pe an, după expirarea perioadei contractuale inițiale, informații privind cele mai bune tarife pentru serviciile de comunicații destinate publicului de care aceștia beneficiază.

Articolul 59^11

(1) Utilizatorii finali au dreptul de a denunța unilateral contractul pentru servicii de comunicații electronice destinate publicului, altele decât serviciile de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere, fără plata niciunor penalități sau despăgubiri, ca urmare a primirii unei notificări conform căreia se vor opera modificări ale condițiilor contractuale propuse de furnizorul de servicii de comunicații electronice destinate publicului, cu excepția cazului în care modificările propuse:

a) sunt exclusiv în beneficiul utilizatorului final;

b) sunt de natură pur administrativă și nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului final;c) sunt impuse prin efectul legii.

(2) În toate cazurile în care contractul încheiat prevede pentru furnizor posibilitatea modificării unilaterale, furnizorii notifică utilizatorilor finali, cu cel puțin 30 de zile în avans, orice modificare a condițiilor contractuale și, dacă este cazul, îi informează în același timp cu privire la dreptul lor de a denunța unilateral contractul fără plata niciunor penalități sau despăgubiri în cazul în care nu acceptă noile condiții.

(3) Notificarea se va realiza în mod clar și ușor de înțeles, pe un suport durabil și prin mijloace care să asigure transmiterea acesteia către fiecare utilizator final.

(4) Începând cu momentul primirii notificării, utilizatorul final trebuie să beneficieze de un termen de cel puțin 30 de zile pentru exercitarea dreptului de denunțare unilaterală a contractului, în cazul în care nu este de acord cu modificările impuse de furnizor.

(5) În cazul în care utilizatorul final este de acord cu modificările propuse în conformitate cu alin. (2), nu este necesară o manifestare de voință în acest sens.

(6) În cazul în care consideră că furnizorii nu implementează în mod corespunzător prevederile alin. (1)-(3), ANCOM va stabili, prin decizie, formatul și modalitățile de transmitere a notificării.

(7) În cazul în care un utilizator final are dreptul, în condițiile alin. (1) și (2), de a denunța unilateral contractul pentru servicii de comunicații electronice destinate publicului, altele decât serviciile de comunicații interpersonale care nu se bazează pe numere, înainte de încetarea perioadei contractuale inițiale, utilizatorul final nu datorează nicio despăgubire în afară de cea aferentă echipamentelor terminale, dacă decide să le păstreze.

(8) Nu pot face obiectul modificării unilaterale:

a) perioada contractuală inițială;

b) adăugarea unor servicii noi, contra cost.

Portal Legislativ

Sfatul meu este sa trimiteti reclamatii atat la Vodafone, cat si la ANCOM, dupa care reveniti la mine cu raspunsurile.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 9 = 12