Vodafone are o practica neloiala la modificarea unilaterala a contractului. Ce pot sa fac?

vodafone-reclamatie-abonament

Buna ziua,
Vodafone binevoieste sa instiinteze clientii ca li s-a emis factura lunara, folosind emailul ca si canal de comunicatii (iar factura transmisa in format PDF nu este clar explicita), dar atunci cand doreste sa modifice unilateral termenii unui contract, alege sa isi notifice clientul prin SMS, care de cele mai multe ori este neglijat de consumator, perceput ca fiind o reclama comerciala sau poate nu dispui de un telefon perfortmant care sa iti afiseze informatia clara si completa, in loc sa foloseasca tot acelasi email.

Consider ca aceasta practica este neloiala si cu scopul vadit de a insela clientul, care nereactionand inlauntrul termenului de 30 zile,”accepta”involuntar termenii noului contract. Va rog respectuos sa imi spuneti care ar fi calea de urmat?


Raspuns

Stimatata doamna,

In contractul standard al Vodafone pentru serviciile furnizate persoanelor fizice, nu se specifica modalitatea de informare a clientului cu 30 de zile inainte de modificarea unilaterala a clauzelor contractuale.

Iata prevederile contractului Vodafone privind modificarile contractului:

13. MODIFICĂRI

13.1.Vodafone îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral clauzele contractuale, inclusiv taxele şi tarifele pentru orice serviciu oferit, în situaţiile care depind de tendintele pieţei, dezvoltări tehnologice, schimbări ale parteneriatelor cu terţii sau de situaţii cu potential risc financiar ori alte situații similare care conduc la un dezechilibru economic între părți. Astfel de modificări se vor realiza cu informarea Clientului, cu cel puţin 30 de zile înainte de operarea modificării, conform legislației specifice comunicațiilor electronice. 

13.2.În cazul modificării unilaterale a prezentului contract de către Vodafone, Clientul are dreptul de denunțare unilaterală a contractului, în baza unei notificări scrise, fără plata niciunor penalităti sau despăgubiri. Notificarea de denunţare unilaterală va fi trimisă de Client, în termen de cel puțin 30 zile de la primirea informațiilor de la Vodafone legate de modificarea unilaterală a contractului. Clientul trebuie să își exercite cu bună-credință dreptul de denunțare unilaterală a contractului. Cu titlu de despagubire pentru prejudiciul creat, Clientul are dreptul de a pastra Echipamentul Terminal achizitionat la pret promotional fara plata vreunor sume suplimentare.

Firesc ar fi ca in contract sa se mentioneze modalitatea de informare a clientilor, ceea ce ma face sa va dau dreptare cu privire la practica neloiala a Vodafone privind modificarea contractelor.

Din acest motiv, va sfatuiesc sa trimiteti o reclamatie la Vodafone, in care sa cereti anualarea modificarilof facute contractului, din motivul nespecificarii mijloacelor de informare a clientului, ceea ce poate fi considerata o practica incorecta.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatie primit de la Vodafone.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 3 = 6