Buna ziua. Am rugamintea daca este posibil sa ma lamuriti in urmatoare problema. Am avut cont deschis la banca BCR, cont pe care nu il mai folosesc din 2016…in 04.2016 a expirat si cardul, iar de atunci nu am mai facut nici o tranzactie.
Astazi am vrut sa inchid contul dar trebuia sa achit inainte cca 200 si ceva de lei.
Este corect si legal daca nu am folosit atat timp acel cont curent sa achit suma
respectiva?
Multumesc
Raspuns
Stimate domn,
Daca nu ati utilizat contul respectiv, banca ar fi trebuit sa-l inchida si sa va notifice cu privire la acest lucru, astfel incat sa nu va aplice comisioane pentru serviciile neutilizate.
In Contractul Cadru pentru servicii bancare al BCR se arata ca „BCR poate dispune inchiderea contului” devenit inactiv, daca nu mai exista bani in el (soldul este 0) sau daca exista o datorie (descoperit de cont neautorizat), precum si in cazul neefectuarii vreunei operatiuni timp de 3 luni consecutive.
Contractul Cadru mai spune ca daca banca decide sa inchida contul (in caz de culpa), trebuie sa va notifice, astfel incat sa puteti remedia problema, adica sa platiti eventualele datorii si sa nu acumulati altele, cauzate de comisioanele aferente contului, cum se pare ca s-a intamplat in cazul dumneavoastra.
Sfatul meu este sa faceti o reclamatie in acest sens la BCR. Nu uitati sa cereti confirmare/numar de inregistare si sa treceti data.
Reveniti apoi la mine sa-mi spuneti ce raspuns ati primit.
Daca e o urgenta si vreti sa va ajut eu mai repede, sa-mi spuneti.
Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899
Iata prevederile din Contractul Cadru al BCR
68. INCHIDEREA CONTULUI BANCAR CURENT PENTRU CAZ DE CULPA
68.1. BCR poate dispune inchiderea Contului Bancar Curent respectiv și incetarea Serviciilor Bancare aferente la
aparitia oricareia dintre următoarele cazuri de culpa: (a) incalcarea de către Client a obligatiei sale de plata
a comisioanelor și a Costurilor datorate BCR, (b) neindeplinirea de către acesta a conditiilor cu privire la
deschiderea și functionarea Contului Bancar Curent, (c) producerea de incidente de plati majore cu
Instrumente de Plata de Debit, (d) orice caz de incetare prevazut în art. 7.1.2 și 7.1.3 sau (e) inactivitatea
Contului Bancar Curent, adica prezenta cumulata a urmatoarelor imprejurari: (i) soldul este zero sau sub
soldul minim prevazut de Conventie sau scade sub valoarea soldului minim stabilit de către BCR (publicata
pe website-ul BCR www.bcr.ro și afisata în Unitatile Bancare BCR), în cazul în care o astfel de valoare este
aplicabila, sau inregistreaza descoperit de cont neautorizat, (ii) lipsesc miscari pe contul respectiv pe o
perioada de 3 luni consecutive, exceptand aici curgerea calcului dobanzilor, comisioane de administrare și
altele similare și (iii) contul nu este atasat unor produse de economisire si/sau creditare.
68.2. Inchiderea Contului Bancar Curent în cazurile mentionate în art. 68.1 se poate dispune printr-o simpla
Notificare, fara nicio alta formalitate sau interventie a instantei de judecata. BCR poate acorda Clientului un
termen pentru remedierea acestor situatii (atunci când se pot remedia), caz în care incetarea dispusa devine
efectiva la data indicata în Notificare, daca situatia nu a fost remediata pana la aceasta data.
Sunt persoana cu handicap ne deplasabil si nu pot sa ma duc sa reinoiesc ,card-ul si deoarece nici notarul nu vrea sa vina am cetut bcr telefonic sa-mi inchida contul ca oricum nu-l folosesc si m-au refuzat si au spus ca voi plati comisioane de intretinire pana rezolv.
Au trecut 4 ani si nu mai stiu nimic!
BCR trebuia sa va inchida contul prin telefon, in situatia dumneavoastra.
Sfatul meu este sa trimiteti o reclamatie BCR, in care sa cereti sa va inchida contul, fara sa platiti comisioane.
Reveniti va rog la mine cu rapunsul bancii.
DACĂ CONTUL DEVINE INACTIV,CE SE VA ÎNTÂMPLA CU POPRIRILE?
Daca contul devine inactiv, popririle vor fi puse din nou in momentul cand contul redevine activ sau cand deschideti un nou cont.
Reveniti la mine pentru alte informatii.
Vasile Coman
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899
AM POPRIRI PE CONT. CE SE ÎNTÂMPLĂ CU ELE DACĂ,CONTUL DEVINE INACTIV.?
Am 3 popriri pe cont.Pensia nu o mai încasez pe card,sunt pe posta română.In Aprilie contul se închide că fiind inactiv. Ce se întâmplă cu propriile??
Este posibil ca poprirea sa se faca direct la Casa de pensii, daca nu mai incasati pensia pe card.
Reveniti la mine pentru alte informatii.
Vasile Coman
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899