Banca Raiffeisen poate sa-mi blocheze contul, fara sa ma anunte?

raiffeisen-reclamatie-card-credit-poprire

„Bună ziua. Raiffeisen Bank mi-a blocat contul in urma unei plăți primite după vânzarea unui produs. Deocamdată nu am primit nici un răspuns concret de la ei ( situația se analizează )”


Raspuns

Stimata doamna,

Banca are dreptul sa va blocheze contul, fara sa fiti anuntata in prealabil, daca suspecteaza ca prin acesta au avut loc fraude sau tranzactii de spalare a banilor murdari si finantarea terorismului.

Conform contractului standard al Raiffeisen cu clientii persoane fizice, denumit „Conditiile Generale de Derulare a Operatiunilor Bancare, punctul 3.1.4, daca „Banca are suspiciuni rezonabile sau motive rezonabile de suspiciune cu privire la spalarea banilor, finantarea terorismului, fraude, incalcarea Sanctiunilor Internationale/SUA sau astfel de suspiciuni au fost comunicate Bancii de alte banci sau autoritati, Banca poate lua imediat una sau mai multe din urmatoarele masuri: sa blocheze Contul, Cardul si/sau serviciile de internet banking/mobile banking si/sau aplicatii/instrumente de plata atasate Conturilor/Cardurilor;”

Asadar, sfatul meu este sa trimiteti la banca documentele justificative solicitate pentru respectiva tranzactie suspecta, care a determinat banca sa va blocheze contul.

Daca apreciati ca banca nu a avut niciun motiv sa va blocheze contul, adica nu a fost vorba de o frauda sau o tranzactie privind spalarea banilor murdari sau finantarea terorismului, puteti trimite la Raiffeisen o reclamatie, in care sa intebati care sunt „suspiciunile rezonanile” care au determinat banca sa va blocheze contul, fara avertisment.

Va rog sa reveniti cu raspunsul primit de la Raiffeisen Bank, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


− 4 = 3