Care este modelul pentru a cere stergerea din Biroul de Credite de catre BCR?

Buna seara si scuzede deranj. Am avut si eu rate acum vreo 7 ani la Bcr dupa care a trebuit sa restutui suma de plata celor de la Kruk pentru ca ei colaborau cu banca atunci. Am achitat oricum acum 4 ani dar stiu ca inca apaream la biroul de credite.

Vroiam sa stiu si care este modelul pentru a cere stergerea din biroul de credite. Le trimis in scris sau pe email cum se face va rog?


Raspuns

Stimate domn,

Nu exista un model de cerere pentru stergerea din Biroul de Credit, pentru ca solutionarea acestei probleme depinde de situatia specifica a fiecarui caz in parte.

In acelasi timp, stergerea din Biroul de Credit se poate face doar in anumite situatii, precum neinformarea inainte de raportare sau trecerea a 4 ani de la ultima inscriere la Biroul de Credit.

Conform informatiilor publicate de Biroul de Credit, „datele inregistrate la Biroul de Credit se pot sterge atunci cand:

  • Expira perioada de stocare a datelor. Stergerea se face in mod automat de catre Sistemul Biroului de Credit; 
  • Datele au fost prelucrate cu nerespectarea prevederilor legale. In acest caz, stergerea datelor se va face, la cererea intemeiata a persoanei vizate, de catre Participantul care le-a inregistrat;
  • Biroul de Credit si/sau Participantii sunt obligati prin lege sa stearga datele inregistrate.”

Biroul de Credit mai arata, referitor la avocati si firme care promit stergerea din Biroul de Credit:

„Ar trebui sa va ganditi bine inainte de a decide sa apelati la societati care furnizeaza “servicii de stergere date din Biroul de Credit”. Acestea va pot percepe o taxa considerabila pentru efectuarea unor demersuri fara succes garantat si fara returnarea taxei.

In cazul in care exista motive temeinice pentru stergerea lor (conform art. 17 din Regulament) aveti posibilitatea de a solicita Participantului care le-a inregistrat si de a obtine, stergerea datelor, in mod GRATUIT.”

Biroul de Credit

In cazul dumneavoastra, daca au trecut 4 ani de cand v-ati achitat datoria, atunci trebuie sa trimiteti la BCR, prin e-mail, la adresa: contact.center@bcr.ro.

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul primit de la BCR, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


7 − 4 =