Credius mi-a aprobat un credit, desi aveam multe datorii la alte IFN-uri si la banca. Ce pot sa fac?

credius-reclamatie

„In luna noiembrie 2022,am facut un credit la Credius care mi-a fost aprobat,desi la acel moment figuram cu credite la mai multe ifn-uri si cu un credit mare la BCR. Inca de la acea data am platit rata in valoare de 1200 lei la Credius in fiecare luna cu cateva zile intarziere,dar,nu am intarziat nicioadata 30 zile.

Cu toate acestea,Credius mi-a dat dosarul firmei Integral Collection si de atunci in fiecare luna cand depasesc cateva zile data de plata a ratei,aceasta firma ma suna si imi trimite mesaje cu amenintari ca daca nu platesc voi fi raportata la biroul de credite.Intr-adevar,am foarte multe ifn-uri de platit si un salariu lunar de 3500 lei si nu stiu cum o sa ma mai descurc,dar,m-am tot imprumutat ca sa nu ajung la biroul de credite.Ce pot sa fac referitor la imprumutul de la credius?…Multumesc..O zi buna va doresc..Sper sa aveti timp si sa imi raspundeti.”


Raspuns

Stimata doamna,

Credius nu ar fi trebuit sa va aprobe creditul, daca aveati multe imprumuturi la alte IFN-uri si acel credit mare la BCR, pentru evitarea supraindatorarii, mai ales ca dobanda aplicata de Credius este foarte mare, putand depasi 500% pe an, comparativ cu 10%-20% la un credit bancar.

IFN-urile sunt obligate de lege sa va ajute sa achitati datoriile, daca ati ajuns supraindatorata, in principal din cauza dobanzilor uriase aferente acestor imprumuturi.

Iata ce spune articolul 39 din OUG 50/2010 privind contractele de credit, pe care IFN-urile trebuie sa o respecte:

În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, creditorul nu are dreptul să denunțe unilateral sau să rezilieze contractul. Creditorul trebuie să facă o propunere, transmisă în scris, de reeșalonare sau de refinanțare a creditului, în raport cu veniturile actuale ale consumatorului.

OUG 50/2010

Printre solutiile pe care IFN-urile vi le pot oferi, prin reesalonarea sau refinantarea creditului, se afla urmatoarele:

  • reducerea dobanzii si/sau a comisioanelor la credit;
  • modificarea (prelungirea) perioadei de creditare, cu anularea aplicarii dobanzilor;

In concluzie, sfatul meu este sa faceti o reclamatie la Credius, prin e-mail, la adresa: salut@credius.ro, in care sa solicitati gasirea unei solutii pentru achitarea restantelor, dupa care reveniti la mine cu raspunsul primit de la acest IFN.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 7 = 14