Credius si Integral Collection nu mi-au raspuns la reclamatie. Ce pot sa fac?

credius credit reclamatie

„Bună ziua, am facut reclamatie la credius, si le am trimis notificare de concediere, au spus ca nu ma pot ajuta, cu nimic, din contra au spus ca nu i intimidez cu reclamatia. Am trimis si la Integral collection la fel mi au spus daca nu achit in 48 de ore vine nu stiu ce inspector.”


Raspuns

Stimata doamna,

Legea contractelor de credit (OUG 50/2010) obliga bancile si IFN-urile precum Credius sa raspunda la reclamatii intr-un termen de maxim 30 de zile.

Iata prevederile OUG 50/2010:

Articolul 42

Creditorii au obligația de a primi și de a înregistra reclamațiile de la consumatori, de a lua toate măsurile necesare pentru a răspunde la aceste reclamații în termen de maximum 30 de zile de la înregistrarea acestora și de a depune diligențele necesare în vederea reparării eventualelor prejudicii cauzate consumatorilor.”

OUG 50/2010

Tot OUG 50/2010 impune firmelor de recuperare creante, precum Integral Collection, sa va ofere un plan de achitare a datoriilor adaptat la veniturile dumneavoastra.

Ce spune OUG 50/2010 cu privire la recuperarea datoriilor:

Articolul 71^1

Entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe elaborează, împreună cu consumatorul, un plan de achitare a datoriilor/obligațiilor adaptat la veniturile actuale ale acestuia, ce poate include:

a) eșalonarea plății sumelor datorate;

b) reducerea sumei totale de plată;

c) oferirea unei perioade fără plăți;

d) consolidarea mai multor datorii.

OUG 50/2010

Aceeasi lege interzice firmelor de recuperare creante sa va intimideze si sa va ameninte:

Articolul 71^2

Se interzice:

e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;

f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația sau proprietatea;

OUG 50/2010

De aceea, sfatul meu este sa luati legatura cu CSALB (Centrul pentru Solutionarea Alternativa a Litigiilor Bancare): (intrati pe net, la adresa CSALB.ro sau sunati la numarul scurt 021.94.14).

CSALB va poate ajuta, gratuit, sa rezolvati intr-un mod amiabil litigiul cu Credius si Integral Collection.

Va rog sa reveniti la mine, pentru a-mi spune daca ati rezolvat sau nu problema cu Credius si Integral Collection.

Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


9 + = 14