Banca m-a raportat la Biroul de Credit, desi le-am cerut sa-mi amane plata ratei la credit. Mai pot fi sters din Biroul de Credit, pentru a obtine un nou imprumut?

Am avut un credit si la un moment dat am avut o problema cu banii.

M-am dus la banca si le-am spus ca nu pot plati rata din luna respectiva, iar ei mi-au spus ca nu e o problema, daca o voi plati luna viitoare rata din urma.

I-am intrebat daca trebuie facuta o cerere sau ceva scris pentru asta, mi-au zis ca nu, nu e nicio problema.

Ulterior am primit notificari privind intarziererea. I-am intrebat de ce, mi-au zis ca asta e procedura automata din sistem, dar sa nu-mi fac griji.

Totul a decurs normal ulterior, luna urmatoare am platit si rata din urma, apoi n-am mai avut proleme sau intarzieri, am achitat tot creditul inca de acum doi ani.

Acum, insa, surpriza!

Am vrut sa iau un alt credit, dar mi-au spus ca sunt in Biroul de Credit, pentru acea luna cu probleme. Cei de la banca m-au raportat la Biroul de Credit, desi mi-au spus ca nu o vor face si-mi vor amana plata ratei, atunci cand am avut probleme.

Intrebarea e: in aceste conditii se mai poate face ceva ca sa fiu sters din Biroul de Credit?


Raspuns

Stimate domn,

Daca situatia este asa cum ati descris-o, inseamna ca din vina bancii ati fost raportat la Biroul de Credit, asa incat banca trebuie sa va stearga din Biroul de Credit.

Motiv pentru care va sfatuiesc sa faceti la banca o cerere in scris pentru stergerea din Biroul de Credit, din motivele mentionate.

O problema ar putea fi ca nu ati facut o cerere in scris pentru amanarea ratei, ci doar ati vorbit cu cei de la banca, asadar nu exista nicio dovada scrisa in acest sens.

Cu toate acestea, banca ar trebui sa va aprobe cererea de stergere din Biroul de Credit, pe baza bunei-credinte a dumneavoastra, in urma analizei relatiei pe care ati avut-o cu banca in trecut si a comportamentului de plata. Cu alte cuvinte, daca ati avut doar intarzierea din luna respectiva si nu ati avut alte probleme cu banca, atunci buna-credinta poate fi justificata si in consecinta cererea aprobata.

Va rog sa reveniti la mine pentru a-mi spune ce raspuns ati primit de la banca si daca mai aveti nevoie de ajutorul meu.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro
0723292899

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


9 − 8 =