Hora Credit nu vrea sa-mi restructureze imprumutul. Ce pot sa fac?

hora credit reclamatie

„Buna ziua.
Am solicitat un credit de 1000 lei pentru 30 zile. Primesc mesaj ca cererea s-a aprobat si un cod ca accept creditul. Dau accept si a doua zi aveam banii in cont. Totul OK!

Cand sa platesc in decembrie in aplicatie constat ca am o linie de credit cu rata minima de plata de 295 lei / sapt cred ca nu pot descarca nici astazi documentele .pdf. Aveam de plata 1250 lei pentru prelungire, si acopeream 60 lei din credit.

Am facut catre HORA Credit IFN 3 (trei) solicitari de rescadentare pana acum. Nici un raspuns. Am mai facut o cerere rescadentare debit astazi 03.06.2024!

Ca sa pot solicita inchiderea liniei de credit se pare ca trebuie facuta cerere cu 30 zile inainte; astazi ar trebui sa achit 4260 lei (1000 lei credit si 3260 dobanzi si penalitati).
Este cert, debitul va crește exponențial.

Scadenta anticipata nu a fost declarata, si nu au interesul să o declare, că doar au 3 ani la dispoziție să ne execute!

Cum ma sfatuiti sa procedez?
Va multumesc.”


Raspuns

Stimate domn,

Sunt cateva probleme pe care le ridicati in cazul Hora Credit:

1. In loc de un credit pe 30 de zile cu dobanda 0%, cum isi face reclama Hora Credit, vi s-a aprobat o linie de credit cu o dobanda foarte mare (1% sau 2% pe zi, adica 730% pe an), ceea ce poate fi considerata o practica comerciala incorecta, ilegala.

2. Faptul ca nu ati putut descarca documentele aferente creditului (contractul si informatiile standard privind creditul), ceea ce inseamna ca nu le-ati citit, poate reprezenta un motiv de anulare a imprumutului, pentru ca este o obligatie legala privind informarea inainte de aprobarea creditului.

3. Lipsa raspunsurilor la cererile de rescadentare este de asemenea o ilegalitate, bancile si IFN-urile fiind obligate sa raspunda la cererile clientilor.

4. In privinta inchiderii creditului, prin rambursarea anticipata a imprumtului, nu exista acel termen de 30 de zile. Legea creditelor (OUG 50/2010 arata urmatoarele, la articolul 66: „(1) Consumatorul are dreptul, în orice moment, să se libereze în tot sau în parte de obligațiile sale care decurg dintr-un contract de credit.”

Ceea ce inseamna ca puteti inchide creditul, prin rambursare anticipata, in orice moment, conform legii, iar dupa ce ati platit creditul, nu vi se mai pot calcula dobanzi.

Sfatul meu este sa procedati in felul urmator, in doi pasi:

1. Faceti o cerere la CSALB, pe site-ul CSALB.ro, in vederea solutionarii amiabile a litigiului cu Hora Credit.

2. Trimiteti o reclamatie la ANPC, pe site-ul ANPC.ro, la acest link, cu privire la aspectele subliniate mai sus.

Va rog sa reveniti cu raspunsurile primite de la CSALB si ANPC, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu Hora Credit.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


7 − = 2