Cand dispare din Biroul de Credit un credit achitat?

„Buna ziua, cand dispare din biroul de credite un credit achitat? Dupa 2 zile mie inca imi apare rata lunara in raportul de pe site-ul biroului de credit.”


Raspuns

Stimate domn,

Datele din Biroul de Credit sunt modificate si actualizate la solicitarea creditorului (banca sau IFN-ul), astfel ca prima responsabila de eventuale intarzieri este acesta, desi este posibil ca vina sa apartina si Biroului de Credit.

Nu exista un anumit termen pentru actualizarea datelor din Biroul de Credit, insa aceasta procedura nu ar trebui sa dureze mai mult de cateva zile din momentul in care ati achitat creditul.

De aceea, sfatul meu este sa trimiteti la banca la care aveti creditul o reclamatie cu. privire la intarzierea privind actualizarea datelor din Biroul de Credit.

Reveniti va rog la mine cu raspunsul primit de la banca in privinta actualizarii situatiei din Biroul de Credit.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

2 raspunsuri la “Cand dispare din Biroul de Credit un credit achitat?

  1. Felicia

    Bună seara! Am un salar de 3300 de lei din care am de achitat următoarele credite făcute anil trecut în 2022 la Ifn-urile: Icredit, Credit Prime, Mozipo, Viva Credit și Provident și am și un credit la Raiffaisen, dar sunt la zi cu toate ratele la ei. Sunt mamă singură și la 31 August 2023 mi se încheie contractul de muncă pentru că am fost angajată doar pe anul 2022-2023. Menționez că la Provident și Icredit înregistrez întârzieri de peste 199 de zile. La Credit Prime și la Viva Credit am ajuns la o înțelegere de plată și ar trebui să le termin în luna lui Decembrie. La Mozipo, Icredit și Provident am mai făcut plăți parțiale. Intrebarea mea este aș putea să mă trezesc cu dosar de executare silită la Icredit și Provident? Până acum nu am primit nicio hârtie de la ei doar mesaj pe telefon în care mi se spune că înregistrez o sumă restantă și numărul de zile de întârziere. Executarea silită când se poate demara dacă la niciuna dintre ele nu mi s-a declarat creditul scadent anticipat?
    Vă mulțumesc!

    Reply
    1. Vasile Coman Post author

      Stimata doamna,

      Conform legii (OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori), bancile si IFN-urile pot declara creditul scadent anticipat doar dupa un numar de 90 de zile (3 luni) consecutive de restante.

      Aceeasi lege spune ca perioada dintre declansarea scadentei anticipate si inceperea executarii silite nu poate fi mai mica de 3 luni.

      Asadar, executarea silita nu poate fi declansata mai devreme de 9 luni din momentul in care banca va anunta ca imprumutul este scadent anticipat, adica trebuie sa-l platiti ingral, nu in rate, ca anterior.

      Iata prevederile OUG 50/2010 privind executarea silita:

      ” (9) Creditorul poate declara creditul scadent anticipat după înregistrarea unui număr de 90 de zile consecutive restanță de către consumator.

      (10) Perioada dintre declararea scadenței anticipate și declanșarea executării silite nu poate fi mai mică de 3 luni.

      La solicitarea expresă a consumatorului, creditorul reduce această perioadă.

      În cazul în care executarea silită nu este inițiată în cel mult 6 luni de la data declarării scadenței anticipate, începând cu ziua imediat următoare expirării acestui termen, creditorul nu va mai percepe dobânzi penalizatoare.

      Prevederile alin. (9) și (10) se aplică și procedurilor derulate de entitățile care desfășoară activități de recuperare creanțe.”

      Deci doar daca nu platiti ratele timp de 90 de zile consecutiv, banca, IFN-ul sau firma de recuperare poate declara creditul scadent anticipat, iar dupa alte minim 3 luni, poate initia executarea silita.

      Ceea ce inseamna ca daca dumneavoastra mai achitati din restante, sa spunem o rata, numarul de zile consecutive cu restante (termenul de intarziere) scade, iar IFN-ul sau banca nu poate declara creditul scadent anticipat.

      Sfatul meu este sa trimitei la IFN-urile la care aveti restante mai mari, Icredit și Provident, in vederea incheierii unui acord amiabil privind achitarea datoriilor.

      Va rog sa reveniti la mine cu raspunsurile la cererile trimise la Icredit si Provident.

      Cu stima,

      Vasile Pop-Coman
      jurnalist
      Reclamatiibanci.ro
      vasile.coman@reclamatiibanci.ro

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


+ 3 = 9