Cand mai pot lua credit daca am fost raportat de Cetelem ca rau platnic la Biroul de Credit?

IN 2007 SOȚUL MEU A CUMPĂRAT PT. UN NEPOT, UN SCUTER PRIN CREDIT CETELEM. NEPOTUL NU ȘI-A MAI ACHITAT CREDITUL ȘI BANCA I-A FĂCUT POPRIRE PE PENSIE SOȚULUI MEU, PANĂ LA RECUPERAREA CREDITULUI, NEDEPĂȘIND TERMENUL DE RESTITUIRE ȘI CU TOATE ACESTEA A FOST CATALOGAT CA RAU PLATNIC ȘI NU MAI POATE BENEFICIA DE NICI UN IMPRUMUT. NU ȘTIM NICI CAND MAI PUTEM LUA VRE-UN CREDIT. MULȚUMESC
MULT!


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Trebuie sa stiti ca bancile si unele IFN-uri, cum este cazul Cetelem, isi raporteaza clientii la Biroul de Credit daca acestia intarzie mai mult de 30 de zile la plata unei rate lunare, chiar daca termenul de rambursare a creditului, ce poate ajunge la 5 ani, nu este depasit. De aceea, pe viitor trebuie sa aveti grija sa nu intarziati mai mult de o luna cu plata ratelor la credit, altfel riscati sa nu mai puteti obtine un imprumut nou in viitor.

Biroul de Credit pastreaza datele cu intarzierile la credite timp de 4 ani de la ultima raportare, adica din momentul cand ati achitat ultima restanta, dupa care nu veti mai aparea in baza de date a restantierilor.

Conform Biroului de Credit, “stocarea datelor în sistem şi afişarea lor în Raportul de Credit se face pe o perioadă de 4 ani de la data achitării ultimei rate restante sau de la data ultimei actualizări transmise de către participant.”

Asadar, daca aveti peste patru ani de la data achitarii ultimei restante, nu ar mai trebui sa figurati la Biroul de Credit si sa obtineti fara probleme un nou credit.

Puteti verifica la Biroul de Credit daca mai figurati in baza de date, urmand urmatoarea procedura, conform informatiilor acestei institutii:

“Pentru eliberarea situaţiei proprii – Situaţia înscrierii la Biroul de Credit, în temeiul dreptului de acces la date prevăzut de Legea 677/2001, trebuie să adresaţi în scris către Biroul de Credit o cerere datată şi semnată, la care sa anexaţi o copie lizibila după actul de identitate (buletin sau carte de identitate) şi, după caz, dovada plăţii serviciului solicitat. Puteţi trimite această cerere, însoţită de actul de identitate şi daca este cazul de documentul de plată (scanate daca se trimit prin e-mail), la adresa noastră poştală sau la adresa de e-mail*): situatie@birouldecredit.ro.

Numai prima solicitare adresată Biroului de Credit pe parcursul aceluiaşi an calendaristic este gratuită. Începand cu a 2-a cerere inclusiv, serviciul solicitat va fi comisionat cu suma de 6 lei, dovada plătii urmând să o trimiteti impreună cu cererea. Plata se va face la orice unitate a Băncii Comerciale Române S.A., folosind următoarele instrucţiuni:
- suma: 6 lei
- beneficiar: S.C. Biroul de Credit S.A. (cod fiscal R 16140132)
- cont: RO93 RNCB 0090 0005 8898 0001
- deschis la banca: BCR Lipscani

În cazul în care doriţi să verificaţi dacă sunteţi la a doua cerere în decursul unui an, puteţi solicita o confirmare telefonică de la Biroul de Credit.

Informaţiile solicitate cu privire la propria persoană, prezentate prin “Situaţia înscrierii la Biroul de Credit”, vor fi transmise către dvs. prin Poşta Română (caz în care cheltuielile poştale vor fi suportate de către solicitant) sau prin e-mail*), în conformitate cu solicitarea exprimată de dvs., în termenul legal de la data inregistrării cererii.
În cazul în care nu precizați adresa de corespondență (poștală sau E-mail), răspunsul va fi transmis, prin Poșta Română, la adresa de domiciliu !

*) Atenţie !
- transmiterea electronica de informatii nu este pe deplin sigura;
- prin alegerea acestei modalitati de transmitere a cererii si primire a informatiilor de la Biroul de Credit, solicitantul isi asuma riscurile legate de comunicarea electronica de informatii (interceptare, modificare, pierdere, distrugere, intarzieri in primirea datelor, etc.) exonerand astfel Biroul de Credit de orice raspundere cu privire la riscul informatic privind datele aflate in afara controlului sau operational. ”

Va rog sa reveniti daca doriti informatii suplimentare sau aveti nevoie de ajutor in rezolvarea problemei.

Vasile Coman
Reclamatiibanci.ro

Lasa un comentariu


+ 8 = 9