Raiffeisen nu mi-a sters ipoteca din AEGRM si mi-a fost respins un nou credit. Ce pot sa fac?

„Buna sera

In urma cu un an am beneficiat de ajutorul si sfaturile dumneavoastrs care mi-au fost de mare ajutor in speta respectiva.

Astfel in poveste mea cu bancile continua si am intampinat situatie. In urma cu ceva timp fosta mea sotie a incercat sa acceseze un credit imobiliar si a aflat cu stupoare ca este inscrisa in AEGRM ca fiind Codebitor la un credit facut in anul 2015, reesalonat in anul 2017 si inchis in luna octombrie 2022 la data scadenta. Acest lucru este demonstrabil si prin raportul pe care l-amnscos din biroul de credit si unde creditul apare ca fiind inchis si achitat la termen, fara intarzieri. Astfel incat creditul fiind inchis in luna noiembrie 2022 nu ar fi avut ce reportare sa se faca in luna martie 2023 pe un credit inchis de 6 luni.

Afland acest fapt dupa ce cererea de credit imobiliar i-a fost respinsa deja de principalii creditori din piata am fost la banca respectiva adica Raiffeisen, si am cerut stergerea inregistrarii abuzive, lucru care s-a rezolvat in 24h (prin acest aspect se dovedeste oarecum ca ei au fost In culpa) Insa acum este prea tarziu fiind deja refuzata creditarea de principalii jucatori.

Ma intreb sa imi cer dreptatea in instanta si vouam sa va cer parerea si ajutorul in aceasta privinta, daca considerati ca se poate face ceva si sunt sanse de a obtine niste daune de la ei.

Va multumesc!”


Raspuns

Stimate domn,

Creditorul ipotecar (adica banca) este cel care, potrivit art. 2.419 din Codul de procedura civila, are obligația de a solicita radierea ipotecii din RNPM, fosta AEGRM, într-un termen de 10 zile de la efectuarea plății creditului:

„În cel mult 10 zile de la data la care obligaţia garantată a fost plătită, creditorul ipotecar este obligat să ceară operatorului arhivei radierea ipotecii. Creditorul ipotecar care omite să solicite radierea ipotecii răspunde pentru prejudiciile directe sau indirecte aduse debitorului şi constituitorului ipotecii. În acest caz, valoarea daunelor-interese ce urmează a fi plătite nu poate fi mai mică decât echivalentul în lei al sumei de 500 euro.”

Solicitarea de radiere a ipotecii se va realiza prin completarea și înscrierea, de către creditor, a unui Formular de Aviz de Stingere a Avizului de Ipotecă Inițial, la Registrul National de Publicitate Mobiliara – RNPM – fosta Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare – AEGRM.

Asadar, este greseala Raiffeisen ca nu a solicitat radierea ipotecii din RNPM, fapt care a impiedicat obtinerea unui nou credit.

In mod normal, insa, bancile nu ar fi trebuit sa respinga cererea de credit pentru ca nu a fost stearsa vechea inregistrare, ci doar daca au existat restante in Biroul de Credit. Daca totusi s-a intamplat acest lucru, puteti solicita la Raiffeisen despagubiri pentru eventualele daune pricinuite de greseala bancii.

Sfatul meu este ca inainte sa dati banca in judecata, sa incercati sa solutionati amiabil acest litigiu, printr-o cerere adresata Raiffeisen, cu pretentiile solicitate pentru acoperirea prejudiciilor cauzate de greseala stergerii ipotecrii din AEGRM.

Va rog sa reveniti cu raspunsul Raiffeisen, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,

Vasile Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


× 1 = 3