Credius nu vrea sa ma ajute sa platesc creditul, desi sunt supraindatorat. Ce pot sa fac?

credius credit abuziv

„Am trimis o solicitare la Credius pentru reesalonarea creditului luat cu depasirea gradului de indatorare, fiind acum in imposibilitatea de a mai plati ratele, pentru ca am mai multe imprumuturi la IFN-uri, dar am primit acest raspuns: „Va informam ca in acest moment Credius IFN SA nu acorda restructurari/reesalonari/amanari/refinantari ale creditelor. Din pacate nu putem da curs solicitarii dumneavoastra de restructurare a creditului.” Ce pot sa fac?”


Raspuns

Stimate domn,

Nu este corect raspunsul primit de la Credius, in care vi se refuza restructurarea creditului, desi acest IFN v-a acordat imprumutul cu depasirea gradului de indatorare, iar dumneavoastra sunteti de buna credinta si vreti sa va platiti datoriile, insa nu puteti, in principal din cauza dobanzilor prea mari.

De altfel, IFN-urile si bancile sunt obligate de lege sa-i ajute pe cei care nu pot sa-si achite ratele, din cauza majorarii dobanzii la credit, precum aplicarea unor dobanzi penalizatoare exagerat de mari.

Astfel, articol 39 din OUG 50/2010 arata urmatoarele:

„În cazul imposibilității consumatorilor de a accepta majorarea dobânzii, creditorul nu are dreptul să denunțe unilateral sau să rezilieze contractul. Creditorul trebuie să facă o propunere, transmisă în scris, de reeșalonare sau de refinanțare a creditului, în raport cu veniturile actuale ale consumatorului.”

Pe de alta parte, nici legea contractelor de credit (OUG 50/2010), nici in contractul de credit al Credius nu exista obligatia IFN-ului de a-i ajuta pe cei care au probleme cu plata ratelor, din motive obiective, precum supraindatorarea sau pierderea locului de munca, nu doar in cazul majorarii dobanzii, insa aceasta nu inseamna ca un IFN nu poate sa le ofere clientilor de buna credinta posibilitatea amanarii ratelor sau a restructurarii creditului, prin diminuarea ratelor.

Ajutorul oferit clientilor de buna credinta, care au probleme cu plata creditelor, ar trebui sa reprezinte o obligatie morala, daca nu legala, precum si un exemplu de buna practica a IFN-urilor si bancilor.

De aceea, sfatul meu este urmatorul:

1. Faceti o reclamatie la Credius, prin e-mail, la adresa: salut@credius.ro, cu privire la acordarea ilegala a creditului, cu depasirea gradului de indatorare, si refuzul reesalonarii, conform obligatiei legale, in cazul majorarii dobanzii;

2. Trimiteti o plangere la Banca Nationala a Romaniei (BNR), prin e-mail, la adresa: info@bnro.ro, privind incalcarea Regulamentului care impune un grad maxim de indatorare de 40% din credit;

3. Trimiteti o cerere la CSALB, pe site-ul CSALB.ro sau sunati la numarul scurt 021.94.14, pentru solutionarea amiabila a litigiului cu Credius.

4. Trimiteti o reclamatie la ANPC, privind refuzul Credius de reesalonare a creditului, in urma majorarii dobanzii, prin completarea formularului de la acest link.

Reveniti va rog la mine cu raspunsurile primite de la Credius, BNR, CSALB si ANPC, pentru a va ajuta sa rezolvati problema cu supraindatorarea.

Cu stima,

Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


4 × = 28