kruk reclamatie

Kruk imi cere mai multi bani decat datoria la banca. Ce pot sa fac? Care este procedura legala de recuperare?

Buna ziua mă scuzați de deranj…găsit un articol vechi de 5 ani..privind firma asta kruk.. distrugătoare de vieți as spune…

Pe scurt am avut un credit la alior bank..iar din cauza unor probleme personale și medicale..am rămas în urmă cu ratele…vreo 4-5 luni…acum câteva zile am primit email de la kruk că am de achitat restul de credit plus ceva comision…in aplicație alior îmi arată că mai am de achitat 102700 lei..aici e inclusa și datoria de 4-5 luni..In emailul celor de la kruk..îmi cer 106200 ci ceva…ce este oare cu diferenta aceasta???

Am sunat la kruk..mia spus o doamnă/domnișoara aroganta din cale afară…cum și când achit?? Am incercat sa o întreb detalii..ea nimic..când dau banii..că creste datoria..etc…nici nu am putut afla de ce au adăugat extra 3000+ lei la tot creditul..Mia spus doar că ei au preluat creditul,eu nu mai am credit la alior bank, că cu ei discut de acum încolo..o sa încerc să le trimit un email..să vad ce putem rezolva amiabil..Mulțumesc un Nr de telefon să vb mai direct pe WhatsApp ??

M-au speriat pe un forum unii că vin îmi ia casa ,mașină,pisica, câinele..și că dau 500000 lei pt aia 106200 lei…adică peste 650000 lei..daca nu achit banii urgent..ce sa fac?. Care e procedura in acest caz?? Cu procedează cămătarii astia de la kruk?? 😔😔😔


Raspuns www.ReclamatiiBanci.ro

Stimate domn,

Am transmis reclamatia dumneavoastra la Kruk, care mi-a dat urmatorul raspuns:

„Din păcate, sesizarea nu conține informații suficiente pentru a putea identifica clientul și pentru a putea analiza, în consecință, situația reclamată. În plus, există mai multe contradicții în cuprinsul mesajului, fapt care ne împiedică să formulăm un răspuns concret.

Pentru orice tip de întrebări, însă, suntem la dispoziția clienților prin următoarele canale: telefon – 0374 176 766, email – client@kruk.com.ro, platforma eKRUK – www.e-kruk.ro.

Colegii noștri sunt pregătiți să furnizeze toate informațiile necesare pentru lămurirea completă a oricărei neclarități ivite în urma interacțiunii cu KRUK România.

KRUK România prioritizează metodele de colectare amiabilă; prin urmare, oferim clienților posibilitatea să ramburseze convenabil datoria, în rate stabilite de aceștia.

Numai clienții care refuză plata datoriei în procedură amiabilă pot intra în procesul de executare silită, procedură reglementată în Noul Cod de Procedură Civilă și realizată prin intermediul Executorilor Judecătoreşti.

Executorul Judecătoresc poate să demareze executarea silită doar la cererea creditorului, în baza unui titlu executoriu.

Prin această procedură pot fi urmarite bunurile mobile, bunurile imobile, veniturile și alte titluri, conform prevederilor legale.

De altfel, KRUK România nu percepe niciun fel de taxe, comisioane, penalități și dobânzi, sumele pe care le datorează clienții fiind calculate de creditorul inițial (bancă, IFN, companie utilități) și preluate de KRUK România ca atare.

Compania noastră își desfășoară activitatea de mai bine de 15 ani pe teritoriul României în conformitate cu normele legale în vigoare, pe o piață reglementată, KRUK România fiind înregistrată în Registrul Entităţilor care desfăşoară activitatea de recuperare creanţe din evidenţa ANPC.”

Kruk

Asadar, Kruk spune ca „nu percepe niciun fel de taxe, comisioane, penalități și dobânzi, sumele pe care le datorează clienții fiind calculate de creditorul inițial (bancă, IFN, companie utilități) și preluate de KRUK România ca atare.”

Ceea ce inseamna ca valoarea datoriei comunicata de banca Alior ar trebui sa fie la fel ca cea solicitata de Kruk.

In consecinta, sfatul meu este sa trimiteti la Kruk o reclamatie cu privire la acest aspect.

Cu privire la procedura legala de recuperare a datoriilor si drepturile consumatorilor, acestea sunt prevazute in OUG 50/2010 privind contractele de credit.

Iata prevederile OUG 50/2010 cu privire la recuperarea creantelor:

„Entitățile care desfășoară activitatea de recuperare creanțe atenționează consumatorul cu privire la:

a) termenul în care consumatorul ia legătura cu entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe. Acest termen nu poate fi mai mic de 5 zile lucrătoare de la data primirii notificării de către consumator;

b) dreptul consumatorului de a transmite entității care desfășoară activitatea de recuperare creanțe o contestație a existenței debitului ori a cuantumului acestuia în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării;

c) dreptul consumatorului de a primi răspuns în termen de 15 zile calendaristice la contestația formulată;

d) dreptul consumatorului de a se adresa direct instanței de judecată în cazul în care contestă existența debitului ori a cuantumului acestuia;

e) faptul că necontestarea de către consumator, în termenul de 30 de zile calendaristice, a debitului nu reprezintă o recunoaștere a sumei de către acesta și nu îl privează pe consumator de dreptul de a se adresa instanței de judecată.

Reprezentanții entităților care desfășoară activitatea de recuperare creanțe își declină identitatea și, după caz, se legitimează atunci când se adresează consumatorilor.

Articolul 71

^1 Entitatea care desfășoară activitatea de recuperare creanțe elaborează, împreună cu consumatorul, un plan de achitare a datoriilor/obligațiilor adaptat la veniturile actuale ale acestuia, ce poate include:

a) eșalonarea plății sumelor datorate;

b) reducerea sumei totale de plată;

c) oferirea unei perioade fără plăți;

d) consolidarea mai multor datorii.

Articolul 71

^2 Se interzice:

a) cesionarea contractului de credit și a accesoriilor, precum și a creanței către o entitate care nu are sediul social, o sucursală sau un reprezentant în România;

b) perceperea de comisioane, dobânzi și dobânzi penalizatoare, cu excepția dobânzilor penalizatoare legale, de către entitățile de recuperare creanțe;

c) perceperea de costuri aferente activității de recuperare de către entitățile de recuperare creanțe, cu excepția costurilor aferente procedurilor de executare silită;

d) derularea activităților de recuperare creanțe în perioada celor 30 de zile calendaristice prevăzute la art. 71 alin. (5) lit. b) și până când este transmis consumatorului răspunsul la contestație;

e) utilizarea de tehnici care să hărțuiască sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;

f) utilizarea, în cadrul procesului de recuperare creanțe, de amenințări sau alte tehnici agresive, cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia ori de a-i afecta reputația sau proprietatea;

g) contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;

h) contactarea, în legătură cu recuperarea creanțelor, a oricărei altei persoane diferită de consumator, succesorii legali, avocatul sau împuternicitul acestuia, creditorul, avocatul sau împuternicitul creditorului;

i) afișarea la ușa apartamentului/blocului a notificărilor/ somațiilor/adreselor în legătură cu recuperarea creanțelor, cu excepția actelor de procedură afișate la solicitarea executorului judecătoresc ori a instanței de judecată;

j) comunicarea entității de recuperare creanțe cu consumatorul în intervalul orar 20,00-09,00.”

Va rog sa reveniti la mine cu raspunsul la reclamatie primit de la Kruk, pentru a va ajuta sa rezolvati problema.

Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Reclamatiibanci.ro
Bancherul.ro
0723292899
vasile.coman@reclamatiibanci.ro

Postat in data: 04 aug., 2022

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


8 − 6 =